Електрическата мобилност става основен бизнес на Bosch


7
сеп.
2021

Никоя друга компания не предлага толкова разнообразни продукти за електромобилността като Бош: от е-байкове до строителни машини, от чипове от силициев карбид до интегрирани модули за електрически оси. И това се отплаща: Бош расте два пъти по-бързо от пазара на електромобилността, като тази година компанията ще генерира продажби за над 1 милиард евро. Този бизнес продължава да набира скорост: до 2025 се очаква оборотът да нарасне пет пъти. „Електромобилността ще стане основният ни бизнес, а мобилността без CO2 – област на растеж. Превръщаме предизвикателствата във възможности – така правим нещата в Бош“, заяви д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Бош, на международното изложение IAA Mobility 2021 в Мюнхен. Автоматизираното шофиране също е част от разрастващите се сектори. Системите за асистиране на водача са основата за всички нива на автоматизираното шофиране. С ръста си от 40% пазарният лидер Бош се разраства по-бързо от пазара и в тази област. Стабилните позиции на компанията в електромобилността и автоматизираното шофиране й помагат да се задържи успешно в пазарната среда, белязана от  ковид кризата, недостига на чипове и все по-бързата трансформация в сферата на мобилността: тази година приходите от продажби на бизнес сектор „Автомобилни технологии“ ще нараснат с 10%. „Бош е технологичен лидер, а това означава бизнес успех“, твърди  Денер.

Електрическото шофиране пробив с високите технологии на Бош

Електромобилност – това е следващата глава в историята на успеха на Бош. Компанията направи пробив с предварителни инвестиции в размер на 5 милиарда евро и най-ефективните електрически задвижвания на пазара. Новите инвестиции през тази година ще достигнат 700 милиона евро. Бош гради имидж на проактивна компания, която формира бъдещето. „Готвим се за нарастващото търсене на електрически превозни средства по целия свят. В глобален мащаб очакваме, че 60% от новорегистрираните превозни средства през 2035 ще бъдат електрически“, каза д-р Щефан Хартунг, член на Управителния съвет и президент на бизнес сектор „Автомобилни технологии“. А в сферата на електрическите велосипеди Бош вече десет години доказва, че иновативната сила създава нови пазари. Целта на компанията е да оформи цялата гама на бъдещата мобилност. „Тя трябва да е благоприятна за климата, но също така да бъде достъпна и атрактивна, и то в светлината на амбициозните цели, поставени от ЕС“, добави Денер. „Само по този начин хората и товарите ще бъдат мобилни и за в бъдеще.“ Бош ще постигне тези цели с открит подход към новите технологии, предлагайки благоприятни за климата решения за всички видове мобилност в световен мащаб. Бош инвестира не само в електрически задвижвания с батерии, но и в двигатели с горивни клетки и участва в проекти с клиенти от Китай, САЩ и Европа. Първите камиони с технология от Бош вече се движат по пътищата в Китай.

Технологиите на Бош улесняват ежедневието на хората. Зареждането играе решаваща роля при електромобилите. В Мюнхен Бош представя нов гъвкав заряден кабел за електрически автомобили с интегрирана технология за управление и безопасност и адаптери за Тип 2 и битови щепсели. Дори и при зареждане от 230-волтов контакт, кабелът се справя и без обичайната управляваща кутия, което значи, че теглото му е под 3 кг – с около 40% е по-лек от конвенционалните зарядни кабели с управляваща кутия. И за да облекчи шофьорите в досадното търсене на място за зареждане по време на пътуването, уеб-базираната услуга за зареждане на Бош им предоставя достъп до над 200 000 зарядни станции в Европа, включително и безпроблемно плащане.

Автоматизирано шофиране – Бош предлага всичко от един доставчик

Централни управляващи блокове, сензори, изкуствен интелект: портфолиото на Бош съдържа всички компоненти на автоматизираното шофиране, а компанията разполага с  5 000 инженери, работещи по всичките му нива. Звездата на програмата са усъвършенстваните асистентски функции, които позволяват на водачите да пуснат волана. Благодарение на Бош вече са възможни и функции без водач. „С пилотния си проект в областта на автоматизираното паркиране Бош постави стандарти в Германия и в САЩ“, каза Денер. Бош вече работи заедно с Mercedes-Benz и други партньори за реализиране на тази функция на паркинг P6 на летище Щутгарт. Новият Mercedes-Benz S класа е първият сериен модел автомобил, екипиран с необходимата технология за автоматизирано паркиране. За да могат безпилотните автомобили да се придвижват сами по команда от смартфон до резервираното паркомясто, Бош оборудва гаража с видеокамери с фиксирани позиции. До 2 025 г. се очакват още 1 000 автоматизирани паркинга. Освен допълнителния комфорт, свързан с иновацията, компанията предвижда, че автоматизираното шофиране ще допринесе преди всичко за безопасността на пътния трафик. Бош е пионер в системите за безопасност – от електронната програма за стабилност до автоматичното аварийно спиране и продължава да преследва целите си за безаварийно шофиране. Компанията разработва и иновативен софтуер за интелигентните автомобили. „Богатата ни експертиза в областта на системите ще бъде предимство и в доминираната от софтуера мобилност на бъдещето: Бош се чувства у дома и в света на бордовата електроника, и в интернет на нещата, с който ще са свързани автомобилите“, посочи Денер.

Свързано шофиране – Визията на Бош надхвърля пределите на автомобила

Както експертите на Бош прогнозираха още преди десет години, автомобилите все повече се превръщат в интернет възли. В бъдеще софтуерът ще бъде също толкова важен, колкото и мощността и ефективността на задвижването. Бош формира тази промяна. И компанията е в добра позиция за това: почти половината от служителите, заети в развоя в бизнес сектор „Автомобилни технологии“, са софтуерни инженери. Дори и велосипедът вече е част от интернет, както се вижда от новото приложение на Бош за е-байкове Flow. С него се актуализира и софтуерът на компонентите. Софтуерната интеграция става все по-важна: и тук Бош притежава необходимата експертиза. Да вземем за пример информационно-развлекателните компютри: до 2025 г. изчислителната им мощност и сложността на софтуера ще се удвоят. Технологията на Бош осигурява надеждната съвместна работа на  различните софтуерни модули. Идеите на компанията в сферата на свързаността надхвърлят пределите на автомобила. „Бош не се занимава само с автомобилите, компанията се справя добре и с производството, и у дома. Ние умеем да свързваме различни области, както никоя друга компания,“ каза Хартунг. От април тази година моделите на Mercedes-Benz с гласовия асистент MBUX са и команден център за приложенията за интелигентния дом на Бош. Една гласова команда от мястото на водача е достатъчна, за да се свържете с интелигентния дом и да изключите светлините, да вдигнете щорите и да регулирате отоплението. Всичко това доказва, че технологиите на Бош проправят пътя към устойчивата, безопасна и вълнуваща мобилност.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин