Елегантно и динамично: Renault Arkana E-Tech full hybrid (тест)

2406
2024

Икономичен хибрид в спортни одежди като алтернатива на премиум SUV-Coupe: AUTO BILD тества Renault Arkana E-Tech full hybrid 145.

Както е известно, конкуренцията стимулира бизнеса. Така че след BMW X4, Audi Q3 Sportback, Mercedes GLC Coupé, защо да няма и SUV-Coupe на Renault?  Има го, при това е по френския шикозно. Междувременно на пазара се появи и неговият фейслифт. Промените включват нова решетка с преработеното лого на Renault. Междувременно задните светлини вече са леко потъмнени, а накрайниците на ауспуха са с по-тъмен цвят. 1,3-литровият бензинов двигател със 138 к.с., предлаган при пускането на пазара, сега е отпаднал, сега е заменен от комбинацията между 1,6-литров бензинов двигател и електромотор, като задвижването е на предните колела. Arkana E-Tech разполага и със стартер-генератор, а системната мощност е 145 к.с. Батерията е с капацитет от 1,2 kWh, което позволява кратки пътувания изцяло на ток.

Има три основни нива на оборудване: Evolution, Techno и Esprit Alpine. Стандартното оборудване на базовия модел включва LED светлини, 17-инчови алуминиеви джанти, платнени седалки, седем-инчов сензорен екран с безжична Apple CarPlay и Android Auto, докато комплектът за безопасност включва круиз контрол, система за разпознаване на пътни знаци, асистенти за поддържане на лентата и задно виждане, камера за заден ход с парктроник, система за  предупреждение за мъртвата зона и сензори за паркиране, плюс по-голям 9,3-инчов екран и 10-инчов цифров дисплей за водача, 18-инчови алуминиеви джанти и поставка за безжично зареждане за смартфон. Моделите Esprit Alpine придобиват по-спортен външен вид с атрактивно изглеждащите 19-инчови алуминиеви джанти, бронзово сив елемент „F1 blade“ за предната броня, велурени седалки и вътрешна облицовка, отопляеми предни седалки и волан, плюс адаптивен круиз контрол. Arkana вози сравнително комфортно.

Как изглеждат нещата вътре в модерния модел? Добре! От Renault не са залитнали прекалено по сензорите като някои други производители. Французите са намерили успешна комбинация от цифрово и аналогово управление. Renault използва бутони за важните функции, като например този за системата за предупреждение при напускане на лентата, силата на звука и автоматичната климатична инсталация. С аудиосистемата от най-висок клас с 9 високоговорителя Bose ще се наслаждавате на превъзходен звук по време на пътуване.

Иначе отпред водачът и пътникът до него седят на достатъчно удобни седалки, които Renault предлага с кожена тапицерия и електрическо регулиране като опция. На втория ред обаче на по-ръстовите пътници определено ще им се наложи да навеждат глави, когато се качват и слизат. Мястото за коленете, краката и краката също е наред.

Багажното отделение на „французина” побира от 480 до 1263 литра. Имате и двоен под на багажника. Обзорът назад не е много добър, затова препоръчителна екстра е камерата за заден ход.

Цената на Renault Arkana E-tech full hybrid 145 с ниво на оборудване esprit Alpine стартира от 68 990 лв.

ИЗВОД

Христо Ангелов

Arkana е привлекателна алтернатива, с динамичен външен вид, но с по-скоро уверено и спокойно задвижване. Елегантен модел, който привлича погледите, предлага просторно място и е идеален спътник във всекидневието.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин