2022
Porsche ще пусне изцяло електрическия Taycan – след седана и Cross Turismo – и като елегантно Sport Turismo – при това с пет моторизации. Карахме всичките.
Двигател с вътрешно горене или електромобил – за мнозина това е въпрос на чест и отговорът е ясен. Междувременно обаче много производители на електромобили доказват, че спортът може да бъде и електрически. Мощните електромотори с голям максимален въртящ момент са в полза на моделите с електрическо задвижване, макар и при динамично шофиране пробегът да пада драстично.
Taycan е табелата на Porsche за промяна. Самият модел претърпява нова промяна – след седана и Cross Turismo, сега се появява и Sport Turismo. Той не само звучи близко, но и всъщност си е Cross Turismo – има само малко офроуд-украса и по-мсъкнато окачване. Тоест, моделът е нещо средно между семпъл седан и приключенско комби.
Porsche Taycan Turbo S ускорява за 2,8 секунди до темпо 100
530 литра побира конфигурацията за петима, а максималната вместимост е 1296 л. Точно 2,8 секунди са нужни за спринта до темпо 100 за струващото 375 000 лв. Turbo S. Мощността му е 761 км/ч, а пробегът – максимум 302 километра, изписани на дисплея в кокпита.
Според данните на производителя могат да се изминат до 458 километра… Но добре, все пак е зима, а температурите – под нулата. Все пак пробегът се ориентира и по пътното поведение на водача. След изминати 100 километра, пише, че остават още 220 км.
В края на краищата при Taycan не става дума само за пърформънс. Управлението е типично директно за марката, а окачването – стабилно с минимално странично накланяне, а във версия Sport Turismo практичността е съвсем прилично.
Какво повече му трябва на човек? Може би по-як звук а ла двигател с вътрешно горене. Както и по-голям пробег и по-добра инфраструктура на зареждане.
ИЗВОД
Sport Turismo комбинира елегантността на седана с практичността на Cross Turismo. Ценовото предимство от 900 лв. в този сегмент е забавно.
Технически данни и цена: Porsche Taycan Sport Turismo Turbo S
двигател: 2 електромотора
мощност: 460 кВт. (625 к.с.), бууст 560 кВт. (761 к.с.)
макс. въртящ момент: 1050 Нм
задвижване: двойно/1-степ. трансмисия отпр., 2-степ. отзад Д/Ш/В: 4963/1966/1388 мм
собствено тегло: 2325 кг
0–100/200: км/ч 2,8/9,6 сек
макс. скорост: 260 км/ч
разход: 22,5 кВтч./100 км (WLTP)
пробег: 458 км (WLTP)
цена: от 375 000 лв.