Елегантни SUV-ове от среден клас на старо: Range Rover Velar

1201
2024

Здрави и същевременно представителни – посредством този шпагат тези модели завладяват клиентите. Те обаче не стават евтини и като употребявани

Разбира се, можем да поспорим, дали един SUV е елегантен. Моделите с висока позиция на седене са на мода, която бе подсилена допълнително с появата през 2008 г. на BMW X6. Освен фината   Coupé-външност, тези модели притежават и много висока стабилност на стойността.

Range Rover Velar

Финият „британец” е от среден клас? Да, така е, с размерите си (дължина от 4,80 метра), благородната си обстановка и цените като нов от порядъка на 140 000 лв. Velar, който серийно е оборудван с въздушно окачване не подхожда много на средния клас. Като употребяван обаче се доближава до този клас. Освен това: предлаганото място на задната седалка не е особено голямо – дори в сравнение с BMW X4.

Почти половината от клиентите на Velar са избрали 4-цилиндров двигател (бензинов или дизелов). Моделът обаче е съвършен едва с 6-цилиндровия си двигател, монтиран от Land Rover от края на 2020 във Velar – както като бензинов, така и като дизелов. Квотата на дизелите при употребяваните екземпляри е около 70 процента. Предлагането е голямо, но големите 3-литрови дизелови мотори се срещат рядко.

Слаби места: вадещите се дръжки на вратите нерядко работят със забавяне, а отчасти се повреждат. Прибиращият се въртящ превключвател на автоматичната трансмисия също се вади и прибира без да бърза. Възможно е при SCR-катализатора да се повреди сензорът за азотни оксиид. При 2-литровия дизелов мотор често има повреди на двигателя заради разтеглени ангренажни вериги. При V6-дизеловите агрегати има повреди най-вече заради черупките на лагерите и карданения вал, но също и заради отказали маслени помпи. По-ранните модели са засегнати от забивания или „замръзвания” на инфотейнмънт системата.

Период на производство: от 2017 • мощност: 180 до 550 к.с. • препоръчителна моторизация: 3.0D • тестов разход на гориво: 8,1 л/100 км • цени: от 65 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин