Екстрите повишават цената на едно Ferrari с близо 40 процента

Някой отметки в списъка с допълнително оборудване вдигат цената на едно Ferrari 488 Spider до небесата. Тези екстри повишават цената на спортния автомобил с близо 40 процента!

2311
2016

Правилните екстри с лекота превръщат един и без това скъп автомобил в суперскъп автомобил. Това осъзнал купувачът на едно Ferrari 488 Spider при отбелязването на варианти на оборудването, с което цената на италианската бегачка се повишила с близо 40 процента. Ferrari-то на Роб Ферети струвало 530 000 лева в базовата си версия. Но след това се наложило да плати над 720 000 лева, или около 36 процента повече. Как е могло да се случи това?

Две камери за близо 19 000 лева

Надценката се дължала само на допълнителното оборудване. Например карбоновите инкрустации и LED индикаторите на волана – само те струват около 14 000 лева. Малко по-скъпи (15 000 лева) са карбоновите външни детайли, а карбоновите лайстни по арматурното табло струват над 12 000 лева. Системата за повдигане на предната ос е добавила още 9 000 лева към крайната цена. Седалките Daytona са стрували 7 500 лева, същата е и цената на подготовката на автомобила за доставката му. Най-скъпото оборудване обаче била телеметрията. Тя се състои от две камери и два USB интерфейса и повишава цената с още 18 000 лева.

Доста скъпи са дори и дребните екстри

Но това съвсем не е всичко. Лайстните на праговете стрували 3500 лева, бродираните на подглавниците кончета – още 2300 лева, тапицираната с кожа задна стена на кокпита 2800 лева, толкова струвало и жълтото лаково покритие на спирачните апарати. Останалото оборудване за 80 000 лева не е уточнено поотделно, тъй като не се събирало на листа. Но и това не е всичко. Защото според Ферети той само е отбелязвал желаното от него оборудване в списъка и не е проявил специални желания. А при Ferrari те са наистина безбожно скъпи.

100 000 лева за джанти за Veyron

Изключителни са и разходите по друг ексклузивен спортист – Bugatti Veyron. Самият автомобил струва милиони, но и текущите разходи са брутално високи. Да започнем с гумите. Един комплект струва близо 48 000 лева. В зависимост от стила на шофиране специално разработените за тежащия 1,9 тона Veyron издържат между 3 500 и 15 000 километра. Но Bugatti не иска да рискува и препоръчва смяната им на всеки 5 000 километра или след всяко шофиране с максимална скорост. Освен това производителят е предписал и редовна смяна на джантите. А това струва на собственика 100 000 лева! Редовното сервизно обслужване (на всеки 2 години) струва 25 000 лева. Вместимостта на резервоара е 100 литра А98Н. На пръв поглед нищо страшно. Но при скорост, близка до максималната, Veyron изгаря тези 100 литра за по-малко от 15 минути! За приблизително същата сума можете да поддържате и хеликоптер.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин