Екстремно рядко BMW M5 – по-скъпо от Ferrari 812

1706
2022

От BMW M5 „20 години BMW Motorsport“ са произведени само 20 екземпляра. Номер 18 на практика е нов автомобил и затова е толкова ценен!

BMW M5, който струва повече от едно Ferrari или Lamborghini? Не съществува? Напротив? Всъщност тук при показаното тук M5 E34 става дума за всичко друго, но не и за нормално M5. Специалният модел „20 години BMW Motorsport“ е произведен през 1992 г. общо 20 пъти и е търсен колекционерски автомобил!

Обявеното за продажба M5 се предлага от търговеца „Mint Classics“, специализиран в предлагането на редки йънг- и олдтаймери, особено на BMW. Номер 18/20 се намира в уникално състояние. Причината: с пробег от 5000 километра той на практика е 30-годишен чистонов автомобил!

Всичките 20 екземпляра са червени

Затова не е учудващо, че това M5 е в почти перфектно състояние. Лакът блести като през 1992 г., пластмасовите декоративни елементи не са избледнели, а 17-цоловите колела са като нови.

Това безупречно впечатление продължава и във вътрешното пространство. Само за лимитирания модел „20 години BMW Motorsport“ се предлагат седалки Recaro SR със специален M-декор (специална тапицерия 9990), които при този екземпляр изглеждат сякаш неизползвани. Други специфични особености на лакираното в червен свят M5 са червените предпазни колани с надписи BMW Motorsport и карбонови лайстни с червени акценти. На централната конзола има плакет с номера на автомобила.

Специалният модел е с 3,8-литров двигател

Погледът под предния капак си струва. Там работи 3,8-литров редови 6-цилиндров мотор (S38) с 340 к.с. и 400 Нм, като при пробег от 5000 километра е тъкмо разработен. Специалният модел включва и пакет за окачването Нюрбургринг, който се предлага опционално и за обикновеното M5.

През 1992 г. пакетната цена за специалния модел е била с 8500 германски марки повече, като към всяка поръчка е имало и модел в мащаб 1:43 с лимитиран регистрационен номер. Базовото BMW M5 E34 е струвало през 1988 г. 98.800 германски марки. През последната година от производството тази цена се е увеличила на 124.000 германски марки.

В сравнение с исканата тук цена това е направо евтино – все пак никой не очаква специален модел на принципно търсена класика да е евтин. Цената на това M5 според „Classic Driver“ е 900.000 лв. Това е десет пъти повече, отколкото за едно M5 E34 в добро състояние и повече от чистоново Ferrari 812 Superfast с 800 к.с. и V12 двигател, което струва 600.000 лв. Но в сравнение с такова рядко M5, Ferrari си е направо масова стока!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв