2019
Повечето Porsche 911 от първото поколение на модела най-често се привеждат в оригинално състояние и се поддържат ревностно. За разлика от този модел от 1969: американецът Майкъл Лайтборн, експерт на тема странни олдтаймери, е превърнал този 911 в офроуд чудовище за изложението SEMA 2017! Под каросерията на „бегачката“ има шаси, каквито притежават в Щатите моделите от популярните състезания в пустинята Baja. Всичките четири колела са независимо окачване. Отпред има един-единствен амортисьор, а отзад се използват двойни амортисьори. Джантите са 30-цолови и са изнесени извън калниците.
В задницата работи 2,3-литров боксерен двигател на VW. Агрегатите с въздушно охлаждане са предпочитани при състезанията в пустинята, тъй като не са сложни за поддръжка и са издръжливи. След тунинг мощността им стига до 200 к.с. Четири ауспухови тръби отвеждат отработените газове направо навън над двигателя. Трансмисията е 4-степенна механична.
Багажникът за покрива осигурява място за резервното колело.
Вместо обикновените фарове се използват LED-светлини.
Отвътре клетка срещу преобръщане гарантира сигурността на водача и пътника до него, които иначе седят върху спортни седалки.
Каросерията и дъното на автомобила са покрити със същия матово-черен лак, с който американските военновъздушни сили боядисват B2-бомбардировачи. Поне така твърди продавачът.
Новият собственик, който е купил колата за около 70 000 лв. обаче ще трябва да внимава: това Baja-911 няма разрешение за движение по нормални пътища дори и в Щатите.