Екстремни класики: Krupp Titan


12
ное.
2018

AUTO BILD ви представя някои екстремни класически модели. Cтартираме с Krupp Titan

Krupp Titan комбинира най-доброто и най-скъпото, което може да предложи германското производство на тежкотоварни модели през 1950 г. – с неразрушима рама и внушителен въртящ момент. С целите си мостове Titan създава усещането за мега всъдеход.

Фаровете са с диаметър на обикновена кофа.

Скелетът на пътническата клетка на Binz е дървено скеле. Обзавеждането е напълно в стила на 50-те години на миналия век.

Прякор: „кафемелачка“ – компресорната моторна спирачка се задейства чрез лост.

 

Виждате се добре: двата свързани 3-цилиндрови двутактови дизелови агрегата.

Емблемата на марката: легендарните пръстени на Krupp от 1951 г. отново се поставят върху товарните автомобили на производителя.

ИЗВОД

Krupp Titan: в света са останали само шест запазени екземпляра, като има трима собственици, които притежават по 2 автомобила. Този на снимките е единственият SW L 80, които е използван само за цивилни нужди: от 1952 до 1956 за превоз на далечни разстояния, а от 1956 до 1980 като пътна помощ на дилър на Mercedes от град Любек.

Навремето комплексният му 6-цилиндров двутактов дизелов двигател, състоящ се от два свързани помежду си 3-цилиндрови агрегата, се счита за не особено надежден и доста шумен. Днес въодушевлението от модела се дължи най-вече на агресивния му рев. Опитните водачи успяват да се придвижат в днешния трафик с Krupp. За лаиците справянето с титана от 50-те години би била неразрешима задача.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин