Ексклузивно: първи тест на Rivian R1T със 754 к.с.

1411
2021

Електрическият пикап на американския старт-ъп Rivian R1T е екологичен камион за градски каубои. AUTO BILD направи едно кръгче с модела.

От Rivian съобщават, че се намират в „quiet phase“, или нещо като фаза на мълчанието. Тестова на първия пикап на електрическия старт-ъп от Щатите? Невъзможно за чуждестранни медии. Затова AUTO BILD пристигна на място в завода на Rivian в малкия град Нормъл, на два часа път с кола от Чикаго. В бива фабрика на Mitsubishi старт-ъпът произвежда R1T. Влизането е забранено. Няколко мили по-надолу засичаме един R1T – и успяваме да уговорим притежателя му за едно малко кръгче. Пикапът е с лак „premier green“ и е произведен преди няколко дни; човекът зад волана работи в Rivian. Преди е работил за Bosch в Германия. Сега натиска педала на газта, а пътникът до него залепва за кожената седалка. „Е?“, пита гордият собственик, „как се усеща?“ Малко като Ford F-150 Lightning и въпреки това различно.

Електрическият пикап като лайфстайл продукт

Вероятно се дължи и на факта, че всяко колело има собствен електромотор. А системата за оптимално разпределение на въртящия момент на тежащия в натоварено състояние над 3 тона R1T придвижва пикапа в завоите като по релси. Благородни седалки, редуциран, но напълно дигитален кокпит. Пред предното стъкло има сравнително къс преден капак. Отгоре – панорамен стъклен покрив. Както и ускорение на спортен автомобил. Дали наистина това е лекотоварен модел? Ако електрическият Ford F-150 Lightning e лайфстайл продукт, то R1T също е такъв. Моят водач е активирал режима „all-purpose“. Нещо като стандартна настройка. А тя е доста впечатляваща. Да не говорим за режима „Sport“.

Пробег до 640 километра

Естествено ускорението а ла Porsche коства енергия, но батерията с капацитет от 135 кВтч. в пода на автомобила („Large Pack“) все пак има резерви. Водачът може да избере и „консервиращ режим”, който стабилизира пробега, тъй като два мотора биват изключени и R1T се превръща в модел с предно задвижване. Остава само да оценим и пригодността на пикапа за офроуд, тъй като засега тестовете бяха само върху асфалтирани пътища. Прикаченият товар от 5 тона също трябва да бъде проверен. За автоматизирано управление и 360-градусов обзор R1T разполага с 11 камери и пет радарни сензора. От следващата година пикапът на Rivian ще се предлага и с по-малка батерия (105 кВтч.), но трябва да приготвите най-малко 67 500 долара. „Max Pack“ (640 км пробег) струва с 10 000 долара повече.

Зареждането засега става със 190 кВт. (по-късно ще може и по-бързо), а тогава предницата и задницата на пикапа светят. „Rivian Adventure Network“ ще предостави до 2023 г. в Щатите до 3500 станции за бързо зареждане. На тях ще може да зарежда и следващият модел, R1S – голям SUV на платформата на Rivian.

Технически данни

Rivian R1T Large Pack 

• четири електромотора (по два на всяка ос) • мощност: 562 кВт. (754 к.с.) • макс. въртящ момент: 1120 Нм • двойно задвижване, 1-степенна трансмисия • капацитет на батерията: 135 кВтч. • пробег: макс. 500 км • скорост на зареждане: макс. 224 км/ч за 20 мин. • Д/Ш/В: 5514/2077/1986 мм • собствено тегло: 2670 кг • полезен товар: макс. 800 кг • прикачен товар макс. 5 тона • 0-96 км/ч за 3,0 сек • Vmax: 201 км/ч • цена: от 67 500 долара

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин