2023
Третото поколение на новия VW Tiguan е почти готово. То ще отпразнува световната си премиера в края на септември 2023 г. AUTO BILD успя да направи няколко обиколки с прототипа!
Всъщност днес трябваше да покараме. Искаха да ни покажат колко добре работят окачването, колко добри са настройките на амортисьорите и кормилното управление и колко хармонично работят те в тандем. Хората от VW обаче ни дават Tiguan, който е изцяло облепен в камуфлажно фолио – но с напълно видим интериор, а не скрит – както обикновено правят при другите марки.
Във Волфсбург са толкова горди с новата си мултимедия, огромния й екран, благородните материали и качествената изработка, че искат да се похвалят пред света.
Tiguan номер 3 прави всичко по-добре. През 38-ата календарна седмица на 2023 г., т.е. в края на септември, Volkswagen ще представи третото издание на своя компактен SUV пред всички служители на компанията и след това ще отпразнува световната му премиера на семейно парти под мотото „От Волфсбург за света“.
Поставената цел – много по-добро управление в кокпита
AUTO BILD успява да опознае автомобила отблизо – и да „разцъка“ бутоните. Да започнем от интериора. Шефът по разработката на модела Кай Грюниц (45) казва: „Определено искахме по-добро и по-интуитивно управление в кокпита.“ Именно то беше проблем при Golf 8 и първите ID-та. Ето защо на волана отново откриваме бутони, на таблото има огромен тъчскрийн с размер до 15 инча и фиксирани полета за бърз избор.
Пет любими функции могат да бъдат зададени в горната част, например за функции на автомобила, асистенти и музика. Лентата в долната част е за климатика и може да се програмира свободно, така че краката ви да могат да се затоплят само с натискането на бутон. „Исках да изнеса важните неща на първо ниво“, казва Грюниц. Освен това всичко работи по-бързо и се разбира от само себе си.
Прилики с кокпита на Porsche Macan?
След това мъжът гали арматурното табло с двойни шевове и гладка кожа, което се сливат директно с панелите на вратите. „Разгледайте Porsche Macan, ще откриете прилики.“ Дали то не е VW с емблема на Porsche? Нека засега оставим това само като предположение. Но всичко създава наистина приятно усещане и се управлява интуитивно.
Нека да не забравяме, че сме дошли тук, за да покараме. При първия ни досег с модела ще вземем 2.0 TDI със 150 к.с., освен него ще има 2.0 TSI и Рlug-in хибриди с две нива на мощността (204 и 272 к.с.), при които благодарение на батерията с капацитет 18,5 кВтч (преди – 13 кВтч) Tiguan ще може да изминава около 100 километра изцяло на ток. Всъщност се радваме, че започваме с дизел, защото няма да изпитваме ускорението, а шумоизолацията.
При разработката на новия Tiguan инженерите са наблегнали много на комфорта. От една страна, Tiguan трябва да бъде пъргав SUV, който да се наклонява минимално по завоите – а това не е толкова лесно с оглед на високата каросерия. От друга страна, те трябва да постигнат и возия, която да бъде достатъчно „мека“ за преодоляване на неравности – само с натискането на бутон.
Tiguan с опционално адаптивно окачване DDC Pro
Ето защо инженерите на VW са използвали компонентите на окачването от висок клас – и по желание клиентите могат да поръчат адаптивните амортисьори DDC Pro с два клапана вместо само с един. Алгоритъмът за контрол на „сгъването“ и „разгъването“ на амортисьорите работи по-бързо, тъй като може да контролира всяка от двете характеристики поотделно. Автомобилът се държи значително по-добре на пътя, което гарантира по-добра динамика на управление.
Досега VW е поставял система с двуклапанни амортисьори само при многораменните задни окачвания в луксозния клас, но сега вече я има и при „макферсоните“ в компактния.
Никога досега Tiguan не е имал окачване с толкова богат диапазон от настройки
Но това не е всичко: благодарение на 15-степенните настройки имате възможност да определяте максимално точно как да се държи автомобилът. Окачването може да се контролира в зависимост от индивидуалните предпочитания на водача от тъчскрийна, а който избере най-твърдия от трите спортни режима, ще усеща буквално всяко камъче под гумите. Обратно, ако изберете „най-мекия“ от комфортните режими, ще имате усещането, че се носите над асфалта като в шосеен лайнер. Никога досега Tiguan не е имал окачване с толкова богат диапазон от настройки!
Всъщност сме очаровани не само от отдела по разработката на окачването – но и от екипа, създал мултимедията. Ура – отново имаме „врътка“ за силата на звука! А когато я натиснете, тя „мутира“ в селектор за режимите на шофиране – или за смяна на амбиентното осветление. При това с всяка „тема“ е свързан определен плейлист в Spotify. Браво, VW, взели сте си поука!
Извод
Добре свършена работа, VW! Окачването и кормилното управление са превъзходни. Опцията DDC Pro доближава Tiguan до по-високия клас – защото адаптивното окачване предоставя изключително богат диапазон от настройки: от зверски твърдо до невероятно меко. А толкова качествена изработка и толкова интуитивна мултимедия не очаквахме от VW.