Ексклузивно: изпробвахме прототип на новия Tiguan (TECT)

1506
2023

Третото поколение на новия VW Tiguan е почти готово. То ще отпразнува световната си премиера в края на септември 2023 г. AUTO BILD успя да направи няколко обиколки с прототипа!

Всъщност днес трябваше да покараме. Искаха да ни покажат колко добре работят окачването, колко добри са настройките на амортисьорите и кормилното управление и колко хармонично работят те в тандем. Хората от VW обаче ни дават Tiguan, който е изцяло облепен в камуфлажно фолио – но с напълно видим интериор, а не скрит – както обикновено правят при другите марки.

Във Волфсбург са толкова горди с новата си мултимедия, огромния й екран, благородните материали и качествената изработка, че искат да се похвалят пред света.

Четири сантиметра повече: новият VW Tiguan е пораснал до 4,55 метра. Репортерът Мaй получи разрешение да го покара.

Tiguan номер 3 прави всичко по-добре. През 38-ата календарна седмица на 2023 г., т.е. в края на септември, Volkswagen ще представи третото издание на своя компактен SUV пред всички служители на компанията и след това ще отпразнува световната му премиера на семейно парти под мотото „От Волфсбург за света“.

Поставената цел – много по-добро управление в кокпита

AUTO BILD успява да опознае автомобила отблизо – и да „разцъка“ бутоните. Да започнем от интериора. Шефът по разработката на модела Кай Грюниц (45) казва: „Определено искахме по-добро и по-интуитивно управление в кокпита.“ Именно то беше проблем при Golf 8 и първите ID-та. Ето защо на волана отново откриваме бутони, на таблото има огромен тъчскрийн с размер до 15 инча и фиксирани полета за бърз избор.

Удоволствие от шофирането! Настройките на амортисьорите могат да се правят от тъчскрийна – от много спортни до супермеки.

Пет любими функции могат да бъдат зададени в горната част, например за функции на автомобила, асистенти и музика. Лентата в долната част е за климатика и може да се програмира свободно, така че краката ви да могат да се затоплят само с натискането на бутон. „Исках да изнеса важните неща на първо ниво“, казва Грюниц. Освен това всичко работи по-бързо и се разбира от само себе си.

Прилики с кокпита на Porsche Macan?

След това мъжът гали арматурното табло с двойни шевове и гладка кожа, което се сливат директно с панелите на вратите. „Разгледайте Porsche Macan, ще откриете прилики.“ Дали то не е VW с емблема на Porsche? Нека засега оставим това само като предположение. Но всичко създава наистина приятно усещане и се управлява интуитивно.

Нека да не забравяме, че сме дошли тук, за да покараме. При първия ни досег с модела ще вземем 2.0 TDI със 150 к.с., освен него ще има 2.0 TSI и Рlug-in хибриди с две нива на мощността (204 и 272 к.с.), при които благодарение на батерията с капацитет 18,5 кВтч (преди – 13 кВтч) Tiguan ще може да изминава около 100 километра изцяло на ток. Всъщност се радваме, че започваме с дизел, защото няма да изпитваме ускорението, а шумоизолацията.

Работното място на водача: монитор като в ID.7 с икони за бърз избор в горната част за функциите на автомобила или за музика и в долната част – за климатроника. Всичко се управлява много лесно!

При разработката на новия Tiguan инженерите са наблегнали много на комфорта. От една страна, Tiguan трябва да бъде пъргав SUV, който да се наклонява минимално по завоите – а това не е толкова лесно с оглед на високата каросерия. От друга страна, те трябва да постигнат и возия, която да бъде достатъчно „мека“ за преодоляване на неравности – само с натискането на бутон.

Tiguan с опционално адаптивно окачване DDC Pro

Ето защо инженерите на VW са използвали компонентите на окачването от висок клас – и по желание клиентите могат да поръчат адаптивните амортисьори DDC Pro с два клапана вместо само с един. Алгоритъмът за контрол на „сгъването“ и „разгъването“ на амортисьорите работи по-бързо, тъй като може да контролира всяка от двете характеристики поотделно. Автомобилът се държи значително по-добре на пътя, което гарантира по-добра динамика на управление.

Само с натискането на бутон Tiguan започва да вози меко като лимузина! Ако поръчате адаптивното окачване DDC Pro, ще получите двуклапанни амортисьори – технология от по-високия клас.

Досега VW е поставял система с двуклапанни амортисьори само при многораменните задни окачвания в луксозния клас, но сега вече я има и при „макферсоните“ в компактния.

Никога досега Tiguan не е имал окачване с толкова богат диапазон от настройки

Но това не е всичко: благодарение на 15-степенните настройки имате възможност да определяте максимално точно как да се държи автомобилът. Окачването може да се контролира в зависимост от индивидуалните предпочитания на водача от тъчскрийна, а който избере най-твърдия от трите спортни режима, ще усеща буквално всяко камъче под гумите. Обратно, ако изберете „най-мекия“ от комфортните режими, ще имате усещането, че се носите над асфалта като в шосеен лайнер. Никога досега Tiguan не е имал окачване с толкова богат диапазон от настройки!

Новият Tiguan ще дебтютира официално в 38-а календарна седмица, т.е. в края на септември.

Всъщност сме очаровани не само от отдела по разработката на окачването – но и от екипа, създал мултимедията. Ура – отново имаме „врътка“ за силата на звука! А когато я натиснете, тя „мутира“ в селектор за режимите на шофиране – или за смяна на амбиентното осветление. При това с всяка „тема“ е свързан определен плейлист в Spotify. Браво, VW, взели сте си поука!

Извод

Добре свършена работа, VW! Окачването и кормилното управление са превъзходни. Опцията DDC Pro доближава Tiguan до по-високия клас – защото адаптивното окачване предоставя изключително богат диапазон от настройки: от зверски твърдо до невероятно меко. А толкова качествена изработка и толкова интуитивна мултимедия не очаквахме от VW.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв