2023
Със CX-60 Mazda тръгна по премиум-курс. В Щатите ако се качите на CX-90, ще се замислите, дали това е Mazda или Mercedes
След CX-60, Mazda пуска в надпреварата и СX-90 – найпросторният автомобил на марката: 3,12 метра междуосие, три реда седалки, отзад по избор с цели седалки или с отделни, достатъчно място за краката, както и съвсем приличен багажник при три реда седалки. Така CX-90 е отличен избора за големите семейства с малки деца или просто за пътуване на много души.
Вътрешното пространство напомня много за CX-60 – също както и малкия дисплей без тъчскрийн и вдъхновения от BMW контролер. Всичко функционира безупречно и е фино изпълнено, но все пак е по-скоро в стила на 90-те години и не подхожда на иначе благородния и модерен интериор.
V6-турбодвигателят дава криле на CX-90
Вътрешното пространство ни е познато, но не и задвижването – то е ново – подобаващо за Щатите, с двойно задвижване и надлъжно разположени двигатели. Освен това както се полага на един флагман, Mazda са оптимизирали нещата допълнително.
Освен 6-цилиндров двигател с 280 кс. за базовия вариант и познатото ни от Европа Plug-in задвижване с 372 к.с. системна мощност и електрически пробег от 60 километра, 3,3-литровият редови 6-цилиндров агрегат се предлага и като турбо с 340 к.с. и 500 Нм. Nm. Спринтът от 0 до 100 км/ч трае шест секунди, а при пълна газ ще достигнете 210 км/ч.
В Mazda CX-90 има малко от чара на MX-5
Спортните претенции се усещат по време на шофиране. Дори и без екстри като четири завиващи колела или адаптивни амортисьори CX-90 е приятно пъргава, директна и ангажирана, предава малко усещане за MX-5 – само че един етаж по-нависоко.
Разбира се тези 2,2 тона и 5,10 метра си казват думата. Все пак големият „японец“ предлага много място, страхотни пропорции и предостатъчна мощност. Ако вече сте завидели на американците, тогава не оглеждайте цените: стартът е от 75 000 лв., а топмоделът струва 112 000 лв.
ИЗВОД
Томас Гайгер
Да, изглежда страхотно, добре оборудван е и предлага много място. Но все пак CX-90 не се числи към луксозния клас. За тази цел на техниката ѝ липсват някои екстри като адаптивно окачване или задни завиващи колела, както и модерна инфотейнмънт система. Въпреки това японският флагман ни е необходим и в Европа. Тъй като откакто вановете „измряха“, ни липсват шикозни семейни автомобили с много място. Особено на такива добри цени.

