2016
С Concept One хърватският конструктор Мате Римац е разработил електромобил, който сякаш идва от друга галактика. След като прототипът бе показан още през 2011 година на IAA, сега на автомобилното изложение в Женева ще бъде изложен и готовият за серийно производство автомобил. Промените се забелязват веднага: предната част е по-ниска, отзад е монтиран дифузор от карбон. Задно стъкло няма, явно водачът трябва да гледа само напред. Данните на свръх автомобила са зашеметяващи: 1088 к.с., 1600 Нютонметра въртящ момент, ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди. Скорост 200 км/ч се постига за 6,2 секунди, след 14,2 секунди вече ще се движите с 300 км/ч. Според Rimac максималната скорост е електронно ограничена до 355 км/ч.
Контактът с пътя е поверен на 20-цолови алуминиеви джанти с наистина широки гуми Pirelli P Zero. Всяко от колелата се задвижва от собствен, развъртащ се до 12 000 об/мин електромотор с течностно охлаждане, а интелигентното двойно задвижване не позволява мощта от 8450-те акумулаторни клетки да се губи без резултат. Капацитетът на акумулаторите е 82 кВтч, което е повече от достатъчно. Бруталното отрицателно ускорение се осигурява от карбонови спирачки, които осигуряват на Concept One спирачен път от 31,5 метра от скорост 100 км/ч. Но Rimac Concept One не само ще се движи дяволски бързо, а ще може и да измине 600 километра при заредени акумулатори. Звучи страхотно. Супер-автомобилът има типичната визия на спортен автомобил: ниска линия (височина само 1,07 метра, дължина 4,19 метра, широчина 1,84 метра), дълъг преден капак, широки гуми и много карбон за понижаване на теглото – всичко това гарантира изключителната потентност на хърватския електромобил. Защото въпреки масовото използване на олекотени компоненти „хърватинът“ все пак тежи 1850 килограма.
В интериора доминират изискана Alcantara и алуминий, комбинирани с много карбон. Според Римац в ръчно изработения кокпит няма нито един детайл от пластмаса. Уредите функционират като Head-up дисплей, данните се проектират отзад върху стъклени повърхности. Средната конзола е голяма и обгръща пътниците. На големият тъчскрийн се изобразяват всички важни информации, допълнителните функции се управляват от красиво фрезовани въртящи се регулатори на средната конзола. Според Римац в реално време графично се изобразяват данните от над 500 сензора. При това водачът има достъп не само до телеметричните данни на състезателната писта, но е и напълно свързан.
Първоначално плановете са били за производството на 88 екземпляра, сега ексклузивният производител говори за само 8 автомобила. Доставките на Rimac ще започнат още през 2016 г. Цените не са обявени, но Concept One сигурно ще струва доста повече от 1 милион евро.