Екзотична ли е употребяваната Impreza?

2107
2024

Петото поколение на Subaru Impreza вече не е на пазара и AUTO BILD се пита: кои са силните и слабите страни на компактния компактен автомобил от Япония като употребяван?

Subaru Impreza се движи под радара на клиентите на класически компактни автомобили в Германия от поколения. В своето пето поколение моделът се предлагаше от 2018 до 2024 година. И се различава от много от своите конкуренти: вместо показност, има осезаема практичност и някои невероятни детайли.

Impreza има за цел да се хареса на различни типове клиенти

Ето какво е той: прагматичен екзотичен и земен модел. Като рожба на световния лидер на пазара за задвижване на четирите колела Subaru, Impreza е предназначена да се хареса на възможно най-много различни типове клиенти. Под незабележимата обвивка на автомобила с пет врати, който е сравнително голям за своя клас с дължина от 4,48 метра, се крие сложна техника. Основната причина за покупка е симетрично проектираната система за задвижване на всички колела. Докато други производители имат големи двигатели като основно изискване за комбинация със задвижване на четирите колела, Subaru предлага това оборудване за базовата си моторизация.

Разбира се, това Subaru също предлага двойно задвижване и боксерен двигател

Ето какво има: Всички съставки, които ценителите свързват с класическото Subaru: задвижване на четирите колела, боксерен двигател и използваемо базово оборудване са част от фолклора на марката. За съжаление има и обикновени пластмаси и стандартен дизайн, който бихте очаквали от превозни средства, които са с пет до десет години по-стари. Кокпитът е лесен за използване, в него няма скърцане и тракане, но дизайнът му не изглежда съвсем актуален поради многото превключватели, не толкова интуитивния бордови компютър и чувствителните към надраскване детайли.

Пространството е по-добро: предните седалки са подходящи за пътници с височина от 1,90 метра, а задната седалка е достатъчно просторна за пътници с ръст до около 1,85 метра. Обемът на багажника също е конкурентен, с обем от 385 до 1290 литра, в зависимост от позицията на облегалката (2.0ie mild hybrid: 320 до 1173 литра). Тапицерията обаче е доста тънка, което заедно със сравнително високия шум в купето води до леко намалено впечатление за комфорт, особено при дълги пътувания. В зависимост от вашия бюджет, разполагате с линиите оборудване Trend, Comfort,  Exclusive и Platinum. Двулитровият се предлага и като спортна версия, без да е наистина спортен. Красивият живот е възможен: контрастиращи кантове и кожената тапицерия са добре дошли като подобрения.

Интересна функция за безопасност е собствената система на марката за подпомагане на шофирането EyeSight. Тя включва система от стерео камери с асистент за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, предупреждение за сблъсък, предупреждение за напускане на лентата с поддръжка на волана и нормално работещ адаптивен контрол за разстоянието и скоростта до темпоот 180 км/ч.

Окачването: добър компромис между комфорт и безопасност

Как се шофира: благодарение на задвижването на четирите колела, Impreza е компактно чудо на сцеплението, което едва ли трябва да се страхува от конкуренция в своя клас на мощност и ценови клас. Почти всички възможни ситуации във всекидневието могат да бъдат овладени без никакви проблеми. Настройката на окачването е добър компромис между комфорт и безопасност. Възможностите благодарение на задвижването на четирите колела са особено ценени в планинските райони. Моделът обаче е напълно неподходящ за използване извън пътя. Умерените 13 сантиметра клиренс неизбежно водят до опасни ситуации. Алтернативата се нарича XV, който е близък в техническо отношение модел.

Това, което Impreza като цяло не цени особено много, са динамичните амбиции на нейните шофьори. Боксерният двигател с работен обем от 1600 кубически сантиметра, който карахме, разполага със само 114 к.с. и 150 нютонметра максимален въртящ момент, се затруднява в осигуряването на адекватно задвижване. Предпочита да се носи спокойно, иначе звучи напрегнато при високи скорости при натоварване и става доста лаком. 2.0i боксерът със 150 коня също не е кой знае колко динамичен. Стандартната безстепенна автоматична скоростна кутия Lineartronic допълнително засилва това впечатление. Мекият хибрид 2.0ie със 156 к.с. и електромотор със 17 к.с. като подпомагане е по-мощен в ежедневни ситуации и с около литър по-икономичен. Може дори да се носи спокойно и да изминава кратки разстояния с нулеви вредни емисии.

С Impreza водачите на ремаркета могат да планират товар за теглене от 1200 килограма (750 килограма без спирачки), независимо от обема на двигателя. Доста посредствена стойност за автомобил със задвижване на четирите колела в пълноразмерния компактен клас е диаметърът на завой от 11,4 метра.

Силни страни

Мощно и издръжливо двойно задвижване

Добро ниво на безопасност

Дълга гаранция

Слаби страни

Тромав базов двигател

Неособено добро впечатление за качеството

Сравнително висок разход на гориво

Недостатъците на Impreza са малко на брой

Това създава ядове: даваната от Subaru гаранция като нов автомобил е щедра: 3 години или 160 000 километра. Гаранцията за защита от корозия е дванадесет години, но само три години срещу проблема с повърхностната корозия, който е повтарящ се проблем в Subaru в миналото. Понякога горивната помпа се поврежда необичайно рано. Иначе механиката е супер!

Системата EyeSight често работи зле или изобщо не работи при лошо време и също така се срива по-често по време на работа. Инфотейнмънт-системите не винаги работят напълно без грешки: възможни са системни сривове и проблеми с връзката. Фабрично монтираните 12-волтови стартерни батерии не са особено дълготрайни. Ако стъклата на колата ви често се запотяват, може да се е събрала вода в гнездото на резервното колело. Федералната служба за автомобилен транспорт съобщава само за три сервизни акции за Impreza.

ИЗВОД НА AUTO BILD

Под своята не биеща на очи каросерия, Impreza се отличава с много издръжлива техника. Задвижването на четирите колела и концепцията за безопасност са добри, пространството също е на ниво. За съжаление двигателите са доста бавни и лакоми. Някои детайли също изглеждат евтини.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин