Един Lexus за богове!

Lexus LC 500 има 8-цилиндров атмосферен двигател с 477 к.с. AUTO BILD направи едно вълнуващо кръгче през нощта

1203
2018

„ШЕФЕ, НАЛИ ТИ КАЗАХ – утре няма да идвам на работа. Имам уговорка за през нощта.“ Шефът кима. Аз, редакторът Май от AUTO BILD, сега просто ще си покарам. През нощта на „Репербан“ в Хамбург. Две блондинки ми намигват – аха, мисля си, колите правят хората. Благодаря ти, Lexus LC 500, жълто чудовище с тесни фарове, тънка решетка и огромна задна част. Точно Lexus, ли? Благородната марка на Toyota, която вижда себе си в ролята на хибриден пионер и ангел на екологията. С дизел? Глупости! С бензин? Да! Но със силата на две сърца, с електромотор за по-нисък разход. А сега натискам педала на газта на тази Coupé ракета и направо настръхвам. Пет литра работен обем, 8 цилиндъра, 477 к.с., атмосферен мотор, без турбо, истински звук, без псевдосаунд. Наистина е невероятно, че точно Lexus произвежда такъв автомобил. Ние обаче имаме бензин в кръвта и нямаме нищо против: ще се насладим на този Lеxus, преди да настъпи времето на кастрираните двигатели и скучните модели.

Световно културно наследство на UNESCO: „Шпайхерщад“ в Хамбург е най-големият в света комплекс от складове и културен паметник. Автомобилите с V8 атмосферен двигател като Lexus LC 500 са също част от това наследство

Хамбург, центърът – добре, че познавам града, защото навигацията не ми е от помощ. В Lexus не са поставили тъчскрийн, нито натискащ се/въртящ се превключвател, а просто Pad, върху който движиш пръстите си и натискаш. Ако си на паркинг, става, иначе не е никак лесно по време на движение. Ако например искаш да настроиш отоплението на седалките, придвижваш пръста си надясно, след това нагоре, после наляво, след това влизаш в менюто… Изобщо не ми трябва подобно нещо. Пред мен се появява Марвин (20) със своя маунтийнбайк и поглежда моя автомобил с дължина от 4,77 метра: „Можеш ли да развъртиш до 6500 оборота?“ Няма проблем, това дори не е в червената зона на оборотомера. Тя започва от 7000 оборота в минута, тогава Lexus разполага с пълната си мощност и вдига с лекота 270 на магистралата. Тук, в града, разбира се, не, тук само ще се возим спокойно. Връщаме се на „Репербан“. При ул. „Давидщрасе“ завиваме наляво – там се намира най-известното полицейско управление на Германия. Спирам вдясно – е, добре, не е съвсем позволено. Във фоайето на театър „Шмид“ всеки петък от 23 часа има караоке бар. Вдигат шум, но Lexus е по-шумен. Невероятен грохот издава този „японец“! Не е като Metallica, а по-скоро като класическа музика.

Звукът направо ще те пристрасти: 5-литровият V8 е атмосферен и високооборотен. Червената му зона започва от 7000 оборота в минута. Това, което излиза от двата ауспуха, ще направи зависим всеки човек с бензин в кръвта. Хубавото е, че в Германия Lexus се среща значително по-рядко от 911 и всички се обръщат след теб.

Пред един бар срещам двама колеги – веднага им се хваля с колата. „Искате ли едно кръгче? – питам, поглеждайки към задната седалка. – Можем да го оставим и за утре“, добавям веднага. На задната седалка по-скоро ще се поберат само две от седемте джуджета – веднага обаче възниква въпросът: ако все пак влязат, как ще ги извадиш? Седалките се придвижват напред и назад електрически, но на задната седалка можеш да оставиш само малко багаж. И бездруго ще ти се наложи, тъй като миниатюрният багажник е с вместимост от само 197 литра. Горе-долу със същата големина е жабката на Renault Scénic. Май, който събира погледите на туристите, се пита: необходимо ли е такъв автомобил с 8-цилиндров мотор да бъде практичен? Трябва ли Gran Turismo от старата школа да бъде разумен? Не – и на двата въпроса. Трябва да доставя удоволствие! И когато натиснеш до дупка педала на газта, трябва при достигане на темпо 100 хронометърът да показва 4 като първо число – в случая са 4,7 секунди, като Porsche 911 е само с едно мигване по-бързо, но в никакъв случай не е много по-готино. Този „японец“ направо те кара да искаш да даваш газ до ламарината – макар и тук изобщо да не е подходящото място за това. Все пак мисля днес да си позволя всичко с този Lexus.

Падът на Lexus не е луксозна мултимедийна система – първо движиш пръста, след това потвърждаваш. Става, но не и по време на движение.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 5,0 литра, V8 Мощност 351 кВт (477 к.с.) при 7100 об/мин Разход 11,5 л (според производител), 11,8 л (тестов) Д/Ш/В 4770/1920/1345 мм Макс. скорост 270 км/ч Цена 200 000 лева

Ускорение 0–100/200 км/ч: 4,9/15,4 сек Еластичност 60-100/80-120 км/ч: 2,4/2,8 сек Спирачен път студени/топли: 36,2/35,7 м Тегло (празен) 1967 кг Разпр. на теглото отпр./отзад: 54/46%

ИЗВОД

За бога, Lexus! Не сме очаквали V8 атмосферен агрегат с пет литра обем, 477 к.с. и „не ми пука“ разход на гориво. Хубаво е, че все още има такива коли. А тази е толкова перфектна! LC 500 е Gran Turismo, какъвто бихме искали да притежаваме: елегантен, с топизработка, винаги с достатъчно мощност. За бога, Lexus!

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин