Един Ford за всеки случай


11
февр.
2019

Този фейслифт определено е успешен: Ford Edge е станал по-атрактивен – както по отношение на външния вид, така и на техниката

МАКАР, ЧЕ ИМЕТО МУ В ПРЕВОД ОЗНАЧАВА РЪБ, големият брат на  Kuga не ни дава абсолютно никакъв повод за подигравки. Моделът се произвежда в Канада, а двигателите за Европа пристигат от завода в Германия. Въпреки това не бихме могли да твърдим, че Edge е сред много купуваните в Германия, а по-скоро е скрит фаворит. Дали това се дължи на факта, че автомобилът е създаден по американски вкус, а в Европа се предлага само с дизелови агрегати? Без значение от бъдещето на двигателите със самовъзпламеняване, според нас този избор е правилен. Ford наричат 2-литровата си 4-цилиндрова машина „EcoBlue“, а думата „дизел“ е отпечатана само в ценовата листа с малки букви. Много по-важно е, че агрегатът отговаря на норма за вредни емисии Euro 6d-Temp – тоест работи екологично, освен тихо. Заслугата е и на новата автоматична предавателна кутия: Ford казва „сбогом“ на досегашната 6-степенна трансмисия с два съединителя. Разполагащият с 238 к.с. Edge (предлага се и във вариант със 190 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия) сега се доверява на 8-степена автоматична предавателна кутия. Тя превключва прецизно и  нежно като автоматичните трансмисии на благородните германски производители; реагира спонтанно на кикдаунд-команди, позволявайки също така бързо и спокойно придвижване в диапазона на ниските обороти. Това не само намалява разхода на гориво – по време на теста ни при зимни условия в Швеция разходът бе подобен на данните, посочени от производителя – около седем литра на сто километра – но и редуцира нивото на шума. Зимните гуми на тестовия автомобил вдигаха повече шум от двигателя, като единствено при ускорение с пълна газ моторът със самовъзпламеняване излизаше на преден план. това подхожда много на високото ниво на комфорт, което в по-мощната дизелова версия с автоматични скорости струва 100 000 лв. Моделната гама е допълнена и със спортната версия ST-Line. В техническо отношение тя не се различава от луксозния вариант Vignale. Под не е нивото на оборудване Titanium, а Basis Trend предлага 190 к.с. и механична скоростна кутия.

 

ИЗВОД

Този фейслифт се е отразил много добре на Edge – фините материали във вътрешното пространство карат модела да изглежда подчертано благороден, задвижването ни се понрави.

 

Технически данни

4-цил. турбодизелов мотор, отпр. напр. работен обем 1996 cм3 мощност 175 кВт. (238 к.с.) при 4000 об/мин макс. въртящ момент 500 Нм при 2000 об/мин двойно задвижване/8-степенна автоматична трансмисия Д/Ш/В 4834/1928/ 1742 мм собствено тегло 2116 кг обем на багажника 602–1847 л 0–100 км/ч за 9,6 сек максимална скорост 216 км/ч разход на гориво 6,7–7,2 л дизел CO2 175–187 г/км цена: от 100 000 л.

Стегнато, но не и прекалено твърдо окачване, голям брой асистиращи системи за сигурност на борда

Фини материали в интериора, позицията на седене е малко нетипична за SUV

Новата 8-степенна автоматична трансмисия работи бързо и прецизно, управлението ѝ става чрез въртящ/натискащ се бутон

Още по темата

Card image cap
Mercedes C 180 Kompressor: спасение в последната секунда

17
дек.
2015

Предвидлива проверка предотврати сериозна повреда на двигателя

Card image cap
Mercedes-AMG SLC 43: грохот под открито небе

18
май
2016

Mercedes-AMG SLC 43 залага на шест вместо осем цилиндъра. Колко AMG в действителност се крие в SLC 43? Ето първите ни впечатления от топмодификацията

Card image cap
2400 км с автомобил с горивна клетка

7
юли
2016

Готов ли е днешният ден за техниката на утрешния? Ларс Буземан се отправи да търси водород с Toyota Mirai

Card image cap
VW Beetle Denim: дънковата „костенурка“

19
авг.
2016

Käfer среща дънковия плат: с фейслифта на Beetle VW пуска и ретро версията Denim. Ние я тествахме

Card image cap

В последния брой:

Архив >