Един впечатляващ хибрид

Дойде времето за хибрид от Корея. Представяме ви Hyundai Ioniq. От теста ще научите, че той се е отърсил от типичните болежки на хибридите


19
апр.
2016

ПОНЯКОГА НИ ПРАВИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ ТОВА, че нищо не се набива на очи. В този случай – хибридът е на ниво. И хубаво, че е така. Докато пър

Първенецът на класа: Ioniq е с коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,24

Първенецът на класа: Ioniq е с коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,24

вата Toyota Prius разваляше удоволствието от шофирането с безстепенната си автоматична трансмисия, Ioniq категорично се отказва от такова решение. Шест степени са достатъчни, сортирани от предавателна кутия с два съединителя. Електромоторът, двигателят с вътрешно горене и трансмисията си изиграват картите чудесно. Смяната на предавките се извършва светкавично бързо, като Ioniq остава приятно тих. Hyundai потегля електрически – типично за хибриден модел. Когато батерията се изтощи, работата се поема от двигателя с вътрешно горене. Признаваме, че ни се искаше преходът да бъде една идея по-елегантен.

Типично за този клас: прегледно управление с TFT монитор

Типично за този клас: прегледно управление с TFT монитор

Затова пък общата мощност на агрегата и електромотора е 141 к.с. Те позволяват на притежаващия предно задвижване Ioniq да вземе спринта до 100 км/ч за 10,8 секунди. Максималната скорост е 185 км/ч. Не е никак зле за икономичен модел, чийто разход на гориво е 3,4 л/100 км. Удоволствието определено не свършва на първия завой. Управлението е на ниво, демонстрирайки много добра прецизност. А тестовият автомобил имаше дори леки спортни заложби. Окачването беше стегнато – за съжаление на предпочитащите комфортната возия.

Ioniq вече се движи по улиците на Сеул. В Корея моделът се предлага на цена от около 34 000 лв.

Ioniq вече се движи по улиците на Сеул. В Корея моделът се предлага на цена от около 34 000 лв.

В модерния автомобил обаче по-важни са други неща.

Например асистиращите системи. Ioniq има много от тях: асистент за мъртвата зона, за запазване на пътното платно, за аварийно спиране. Темпоматът ще ви осигури повече комфорт на магистралата. На борда са и Apple CarPlay, както и Android Auto. Колко струва Ioniq? От Hyundai засега не дават информация. Ние смятаме, че цената му ще започва от 40 000 лв.

 

Hyundai Ioniq:

• 4-цил. двигател, отпр. напр.

• Работен обем 1591 куб. cм

• Мощност 77 кВт (105 к.с.)

• Макс. въртящ момент 147 Нм електромотор 32 кВт (43,5 к.с.)/170 Нм

• Системна мощност 104 кВт (141 к.с.)

• Максимална скорост 185 км/ч

• 0–100 км/ч за 10,8 сек

• Предно задвижване/6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя

• Д/Ш/В 4470/ 1820/1450 мм

• Междуосие 2700 мм

• Собствено тегло 1380-1410 кг

• Разход на гориво 3,4 л А 95 Н/100 км

• CO2 около 81 г/км

 

Стандарт за клас: мястото на задния ред. Кожената тапицерия се доплаща

Стандарт за клас: мястото на задния ред. Кожената тапицерия се доплаща

 

Извод:

Hyundai Ioniq доставя изненадващо голямо удоволствие за икономичен хибриден модел. А с автоматичната си трансмисия с два съединителя се доближава плътно до европейския вкус.

Още по темата

Card image cap
Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Солиден, но ръждив

7
апр.
2016

Хибридните модели на Toyota отдавна са синоним на надеждност. Тестът на 100 000 км обаче не премина съвсем без последствия за единствения малък хибриден автомобил на пазара

Card image cap
Новият Tiguan срещу BMW X1 и Mercedes GLA

26
авг.
2016

Той е кралят на компактните SUV-ове. И сега вече е още по-добър. Новият VW Tiguan се изправя срещу BMW X1 и Mercedes GLA

Card image cap
BMW Серия 3 GT фейслифт: да пътуваш по баварски

12
окт.
2016

BMW наточва профила на Серия 3 GT. LED фаровете стават част от серийното оборудване

Card image cap
Високият клас на VW: колко Phaeton се крие в Arteon?

29
сеп.
2017

Новият Arteon трябва да замести не само СС, но и Phaeton. Но дали успява? На този въпрос ще отговори нашият сравнителен тест

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: