2015
Представеното от VW „решение“ с монтирането на направляваща въздушна решетка във всмукателния колектор преди дебитомера на засегнатите от дизеловия скандал модели с двигател 1.6 TDI може да се окаже по-изгодно от очакваното за производителя. Според оценките на доставчика WEHA Plastic пластмасовия детайл, който ще позволи на дебитомера да работи по-прецизно, струва между 60 и 80 евроцента. Според информацията на AUTO BILD Volkswagen от години монтират подобни направляващи въздушни решетки при TDI двигателите, но не и при всички модификации.
Увеличени емисии на сажди след ъпдейта на софтуера?
Професор Амин Вели от Технологичния институт в Карлсруе (KIT) е на мнение, че решетката, която според VW е „Hightech“ решение, служи преди всичко за понижаване на разхода на гориво. Според него въздействието върху вредните емисии на двигателя не може да бъде обяснено без „допълнителна аргументация“. Постигнатото най-вече от променения софтуер намаление на емисиите на азотни оксиди ще доведе до увеличение на изхвърляните от двигателя сажди.
„Hightech“ или старо техническо решение? VW се опитва да разреши проблемите на 1.6 TDI с тази „направляваща въздушна решетка“
Причината: между намалението на азотните оксиди и саждите съществува „конфликт на интереси“. Резултатът от повишението на изхвърляните сажди е увеличение на разхода на гориво поради по-честите фази на регенерация на филтъра за твърди частици (при които горивната смес се обогатява допълнително). Освен това самият филтър за твърди частици се задръства по-бързо – и скъпата му смяна ще се наложи значително по-рано.