
Това, което през 2009 г. се появява като Golf 6, всъщност е голям фейслифт на поколение 5. Платформата, размерите и голяма част от техниката остават същите – външният вид също е внимателно обновен. Затова пък качеството и комфортът на возене са усъвършенствани. Новите технически екстри са адаптивно окачване, темпомат и асистент за паркиране. От Golf 6 отново се предлага кабриолет и отново след дълго време GTD. Освен това клиентите могат да си купят задвижване с метан, но пък VR6 е премахнат. Golf 6 се появява точно по времето на дизеловия скандал – дизеловите двигатели на модела претърпяват сътресения. 2,85 милиона Golf 6 са продадени до 2012 г., а кабриолетът се произвежда до 2016 г.



Старт на MQB-платформата
Седмото поколение на Golf се появява на пазара през 2012 г. и е нещо като „първият“. Първият Golf от голяма серия с електрическо задвижване, първият с хибридно задвижване, първият с 3-цилиндров мотор, първият с версия Clubsport (както и Clubsport S и TCR), първият с максимална скорост от над 250 км/ч, както и първият като Variant с версия Alltrack. Диапазонът на мощността е от 86 до 310 к.с., като дори в специалния швейцарски модел R360S дори с до 360 к.с. Заедно с Audi A3 Golf 7 е първият представител, базиран на платформата MQB, която вече се използва масово в концерна VAG. Като цяло Golf 7 се счита за висококачествен и зрял. Обстойният фейслифт от 2016 г. включва система за управление на инфотейнмънт системата чрез жестове, дигитален кокпит и изцяло LED-фарове. През 2019 г. след над 35 милиона продадени екземпляра идва краят на Golf 7, като животът на e-Golf продължи до 2020 г.



Golf номер 8 може би ще е последният
С малко забавяне през 2019 г. се появи и Golf 8. Той също е базиран на MQB-платформата, като размерите и дизайнът са внимателно усъвършенствани. Под ламарините поколение 8 е доста променено и е ориентирано към дигитализиране и хибридизиране. В кокпита почти няма бутони, серийното оборудване включва дигитален кокпит и модерна инфотейнмънт система MIB3. Golf сега е винаги онлайн, като при версиите с DSG превключването става посредством Shift-by-Wire. Някои екстри могат да бъдат добавени по всяко време онлайн. Пет от моторизациите са с електрическо подпомагане, като мощността на агрегатите е между 115 и 320 к.с. Гамата от модификации е съкратена – версията с три врати, кабриолетът и нареченото Sportsvan високо комби са отпаднали. Същото важи и за e-Golf – от 2019 г. неговата роля е поета от ID.3. Не е изключено напълно електрическият компактен модел да замени Golf, който след осем поколения да приключи своя живот.

