
Проблеми с имиджа при Golf 3
Третото поколение на Golf се появява на пазара през 1992 г. и е по-заоблен, по-луксозен и по-модерен от своя предшественик. Това обаче означава по-тежък и не толкова спортен. Освен това третото поколение на модела се сблъсква с некачествена изработка и проблеми с ръждата. Предлагат се комби и отново кабриолет, а в Европа седан версията Jetta е прекръстена на Vento. Освен това за първи път в компактния клас се използва 6-цилиндров мотор. VR6 разполага с мощност от 174 и 190 к.с. В другия край на гамата е атмосферен дизелов двигател с 60 к.с. От Golf 3 също има безброй специални варианти: от Bon Jovi през Pink Floyd до Rolling Stones. До края на производството на третото поколение през 1997 г. са произведени 17 милиона Golf-ове. Кабриолетът продължава да се произвежда с предницата на четвъртото поколение до 2002 г.



Поколение номер 4 надминава 20 милиона произведени екземпляра
Представеният през 1997 г. Golf 4 е значително пораснал и изглежда много по-модерен благодарение на интегрираните си брони и прозрачните фарове. Пътното поведение е подобрено благодарение на преработеното окачване и модерното окачване на двигателя. Изцяло поцинкованата каросерия и подобрената изработка гарантират дълготрайно качество. Предлагат се бензинови и дизелови двигатели с 4, 5 и 6 цилиндъра и мощност от 68 до 241 к.с. в първия R32. Последният е първият сериен автомобил с два съединителя. Ролята на кабриолета се изпълнява от фейлифт на третото поколение, а Vento е прекръстен на Bora. До края на 2003 г. са произведени над 21 милиона Golf-ове. В Канада и Южна Америка поколение номер 4 се произвежда като Golf City до 2010 г.



По отношение на външния вид и на техниката пуснатият на пазара през 2003 г. Golf 5 отново е малка революция. Задната ос е многораменна, а каросерията с лазерно заваряване е значително по-устойчива. Трансмисията DSG се предлага и за по-слаби моторизации. Общият брой на моторизациите е 21 – с мощност между 75 и 250 к.с., а GTI отново се връща към корените си. Кабриолетът отново е премахнат от гамата. Вместо него се предлага приличащият на ван Golf Plus, а Jetta си връща старото име. VW продават до 2009 г. близо 3,27 милиона автомобила Golf 5.


Продължете на следващата страница