Еволюцията в осем поколения VW Golf


6
ян.
2021

Golf е един от основоположниците на нов автомобилен клас и спасява VW от финансов колапс. Номер 8 може и да е последният. Преглед на всички поколения!

Той е един от най-продаваните автомобили на света и съосновател на компактния клас: VW Golf. Моделът също така спасява VW от финансов крах. През 1974 г. се появява първият Golf, който заменя култовата „костенурка“. С предно разположен двигател с водно охлаждане, предно задвижване и много място при компактни размери той се превръща в хит при продажбите от първия си ден. Този успех продължава и до днес – над 35 милиона екземпляра са произведените от VW досега. Не е изключено обаче дните на бестселъра да са преброени. Възможно е напълно електрическият ID.3 да наследи Golf и след осем поколения неговата ера да приключи. Достатъчна причина да съберем всички поколения. Преглед на осем поколения Golf! 

Golf 1 като начало на компактния клас

В началото на 70-те години нещата за VW не изглеждат никак розови. Остарялата моделна гама води до загуби и спад на продажбите, и във Волфсбург се нуждаят спешно от пазарен хит. Той се появява през 1974 г. под формата на първия Golf –  с гръм и трясък. Напречно разположени двигатели с водно охлаждане, предно задвижване, ръбеста, компактна каросерия и много място –  всичко това носи впечатляващи продажби за Golf. След само 2 години от конвейера слиза двумилионният екземпляр. С три или с пет врати, като кабриолет, с бензинов или дизелов мотор – има за всекиго по нещо. Двигателите са с мощност между 50 и 112 к.с. в GTI, който от своя страна също се превръща в легенда. Във Франция има дори туингован от Oettinger вариант на GTI с името 16S и със 136 к.с. На базата на Golf 1 се произвеждат и Caddy и Jetta. През 1983 г. Golf 1 е спрян от производство, докато кабриолетът продължава своя живот до 1993 г.  В Южна Африка Citi Golf се произвежда дори до 2009 г. 

Golf 2 продължава през 1983 г. успеха на своя предшественик. Сериозно подобрената защита срещу корозия прави възможно движението на модела по пътищата и до днес. Размерите са пораснали, а каросерията е леко заоблена.  Широката гама от бензинови и дизеловия агрегати включва мотори с мощност от 55 до солидните 210 к.с. За първи път се предлага и двойно задвижване. Ролята на кабриолет продължава да се играе от Golf 1, като с Country се предлага нещо като версия SUV. Предлагат се и други търсени варианти като G60 и Rallye. Произвеждани са и голям брой специални модели като Memphis, Fire&Ice, Boston или Match. Така броят на произведените Golf-ове достига до 12,3 милиона екземпляра.

Продължете на следващата страница

Още по темата