2016
В световен и европейски мащаб моделът е пазарен лидер в своя клас от дълги години, но в Германия Toyota Hilux никога не се е качвала на почетната стълбица, а и не е печелила в нашите сравнителни тестове. Това се дължеше най-вече на две неща, които са от решаващо значение при пикапите: относително малкият прикачен товар и ниския полезен товар. Но Toyota са се справили с тези проблеми: новият Hilux, вече от осмо поколение от 1868 година, има прикачен товар от 3,2 тона – и в зависимост от версията може да натовари от 1050 до 1235 килограма.
Hilux има огромен напредък по отношение на комфорта на возене
В типичния за Toyota стил новият модел не се различава от стария с малко козметика и нови хомологации. Все пак Hilux не трябва да загуби своята слава на неразрушима дълготрайност. Затова новият модел се отличава с напълно нова, значително по-стабилна рама и нова задна ос с по-дълги листови ресори. Каросерията също е значително по-устойчива, подът на товарното отделение е по-солиден, повърхността му е по-голяма. Всичко това ще допадне не само на превозвачите, но и на тези, които държат на комфорта. Защото новият модел се управлява несравнимо по-добре, и най-вече по-хармонично от стария. Комфортът на возене, дори и по лоши пътни настилки, е напълно приемлив – без подскачане и трополене, без „подрипваща“ задна ос и люлееща се предница. Също като VW за Amarok и Toyota вече предлага две различни настройки на окачването на задната ос, които обаче не могат да се избират свободно, а са свързани с версиите на оборудването: „тежкотоварните“ варианти Duty и Comfort Duty са оборудвани с по-меки листови ресори, докато при Comfort и Executive по-нежното „комфортно“ окачване филтрира неравностите дори и когато товарното отделение е празно – огромен напредък спрямо предишния модел.
Голямо внимание е обърнато на добрите офроуд-възможности
С оборудването са свързани и вариантите на каросерията и задвижването. Върховата версия Executive се предлага като вариант с двойна кабина; за базовия модел Duty не се предлага автоматична трансмисия. Но това не е повод за съжаление. Наистина, 6-степенната автоматична трансмисия – която по принцип е същата, която не работи никак убедително при актуалния Land Cruiser – облекчава работата на по-неопитните водачи при движение извън пътя и в градския трафик; но и новата 6-степенна механична скоростна кутия също не превръща шофирането в тежка задача: тя превключва значително по-леко и прецизно в сравнение с предишния Hilux. И тъй като новият двигател се развърта много по-жизнено и работи значително по-изискано, Toyota с лекота може да се управлява и с по-рядко превключване на предавките. С мощността си от 150 к.с. новият 2,4-литров мотор е между досегашния 2,5- и 3-литрови мотори; но максималният му въртящ момент е дори по-висок от този на стария трилитров агрегат.
И това се усеща, най-вече при движение офроуд: нашите първи тестове бяха по дюните и планинските пътища на Намибия. Фактът, че при разработката на модела е обърнато голямо внимание на проходимостта, проличава и от осезаемото повишение на отклонението на мостовете – и на 100-процентния блокаж на диференциала при по-скъпите версии. Техниката на двойното задвижване не е променена: липсва подходящ за нормалните пътища 4х4 режим, при необходимост предната ос може да се включи твърдо. Новият Hilux е напълно актуален – с модерният си интериор и големия тъчскрийн – както и с познатия от Land Cruiser пакет асистиращи системи „Safety Sense“ с предупреждение при опасност от сблъсък, за смяна на лентата и за пешеходци, както и разпознаването на пътни знаци.
Извод
И въпреки че се нарича „Hilux Revo“: новият модел не е революционен. Но двигателят е фин, а поведението на пътя и комфортът на возене са поне един клас по-добри спрямо предшественика. Добра работа, Toyota!
Технически данни | Toyota Hilux 2.4 D-4D 4×4 |
Двигател | 4-цилиндров, турбодизелов, отпред надлъжно |
Работен обем | 2393 см³ |
Мощност при об/мин | 110 кВт (150 к.с.) / 3400 |
Въртящ момент при об/мин | 400 Нм / 1600–2000 |
Норма вредни емисии | Euro 6 |
Трансмисия | 6-степенна мех. (опционална 6-степ. автоматична); понижаващи предавки |
Задвижване | Задно, включващо се предно задвижване |
Разпр. на мощността отпред/отзад | 0:100/50:50 |
Окачване | Независимо отпред, цял мост отзад на листови ресори |
Гуми | 265/65 R 17; опционално. 265/60 R 18 |
Дължина/широчина/височина | 5330/1855/1810 мм (X-Cab) или 1815 мм (Do-Cab) |
Междуосие/диаметър на завой | 3085 мм/13,4 м |
Собствено тегло/пол. товар | |
X-Cab | 1915–1965 / 1185–1235 кг; |
Do-Cab | 2095–2160 / 1050–1115 кг |
Прикачен товар с/без спирачки | 3200/750 кг |
0–100 км/ч | 13,2 (авт. трансмисия) 12,8 сек |
Макс. скорост | 170 км/ч |
Разход на гориво | 6,8–7,0 (7,2–7,8) л/100 км |
CO2 емисии | 178–185 (189–204) г/км |