В Китай са продадени близо 200 000 бройки от първото Х1, като около 140 000 от тях са произведени в завода BMW Brilliance Tiexi. Сега „баварците“ пускат удължена версия на хитовия си модел за тамошния пазар, гарантираща повече пространсто на задната седалка. При въвеждането на пазара в Китай дългата версия на BMW X1 (среден разход на гориво: 7,3 – 6,3 л/100 км; СО2 емисии: 173 – 146 г/км) ще се предлага с три варианта на двигателите. BMW X1 sDrive18Li се задвижва от трицилиндров бензинов двигател мощност 100 кВт/136 к.с. Моделите BMW X1 sDrive20Li и BMW X1 xDrive20Li се задвижват от четирицилиндров бензинов мотор с мощност 141 кВт/192 к.с. Върховата версия е BMW X1 xDrive25Li с четирицилиндров бензинов агрегат с мощност 170 кВт/231 к.с.
С дължината си от 4,56 м, широчината от 1,82 м и височината от 1,62 м дългата версия на новото BMW X1 има типичните за Sports Activity Vehicle пропорции. В сравнение с предишния модел дължината е увеличена с около 8 см, широчината с около 2 см, а височината – с около 4 см. В зависимост от позицията на серийно регулируемата надлъжно с 13 см задна седалка мястото за коленете е между 5 и 18 см повече в сравнение с BMW X1 от първо поколение. Облегалката на задната седалка с регулируем наклон повишава функционалността и комфорта при пътуване.
В зависимост от положението на задната седалка вместимостта на багажника е от 465 до 675 л, при стандартна позиция вместимостта е 505 л – или минимум 45 л повече в сравнение с предишния модел. При сгъване на разделената в съотношение 40 : 20 : 40 облегалка на задната седалка вместимостта може да бъде увеличена до 1 650 литра.