Духовният наследник на Hyundai Pony: мощен Powerbank на колела

2302
2021

Днес дебютира IONIQ 5: новият изцяло електрически CUV на Hyundai. Toва е първият модел в новата марка IONIQ на Hyundai, посветена
на изцяло електрически автомобили.

IONIQ 5 е изграден върху специалната електрическа платформа на Hyundai, наречена ElectricGlobal Modular Platform (E-GMP), която позволява да има уникални пропорции като удължено
междуосие. С E-GMP, IONIQ 5 предлага иновативен интериорен дизайн с екологични материали в много допирни точки, високи нива на комфорт и всичко това е съчетано с ултрабързо зареждане и функция Vehicle-to-Load (V2L), както и усъвършенствани функции за свързване и асистенция на водача.

Прогресивният дизайн на IONIQ 5 представлява отклонение от наложените стандарти, изследвайки нова свобода на дизайна, предлагана от специална платформа за EV автомобили.
Като духовен наследник на Hyundai Pony, първия сериен автомобил на компанията, IONIQ 5 венчае 45-годишното пътешествие на Hyundai, за да стане част от начина на живот на клиентите, създавайки връзка между миналото към настоящето и бъдещето.

Уникалният външен дизайн на IONIQ 5 се характеризира с вдъхновения от Hyundai Pony профил върху междуосие с дължина 3000мм. Това удължено междуосие изисква по-сложен подход
за превръщане на тази нова пропорция в съвременна типология на EV.

Предната част на автомобила е оборудвана с първия капак на Hyundai, който минимизира наличието на фуги между панелите за оптимална аеродинамика. Предната броня е дефинирана от привличаща вниманието V-образна форма, включваща отличителни дневни светлини (DRL), които осигуряват светлинен подпис, уникален за IONIQ 5. Тези малки пикселовидни модули могат да бъдат намерени и в задната част на автомобила. Отстрани дръжките на вратите се сливат с купето, като автоматично излизат при нужда, за да се осигури изчистен дизайн и подобрена аеродинамика.

Концепцията на дизайна на IONIQ 5 показва поредния пример за дизайна на „Параметрична динамика“ на Hyundai, видян за първи път на изцяло новия Tucson. Силната форма на С-колона, вдъхновена
от концепцията 45 на Hyundai, дава на IONIQ 5 командно присъствие, ясно разпознаваемо от разстояние.

Oптимизираните по отношение на аеродинамиката джанти допълнително повтарят темата за дизайна и се предлагат в диаметър от 20“, най-големите джанти, монтирани някога на Hyundai. Те допълват съвършените пропорции на IONIQ 5, оптимизирани за E-GMP на Hyundai.

Темата „Living Space“ преминава през целия интериор, най-вече въплътена от универсалната подвижна централна конзола, която може да се плъзне назад с цели 140 мм. Тя, заедно с равния под, където са батериите, позволява по-голяма свобода на движение в
автомобила.

Клиентите могат да избират измежду две опции за батерия: 58 кВтч или 72,6 кВч, като и две конфигурации на електрическото задвижване, или само със заден двигател, или с преден и заден двигател. В горната част на гамата електрически двигатели има опция за задвижване на всички колела (AWD), съчетана с батерия с капацитет 72,6 кВтч, произвеждаща комбинирана мощност над
300 к.с. и 605 Нм въртящ момент. Тази конфигурация може да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,2 сек. Когато е оборудван само със задно задвижване (2WD) и батерия с капацитет 72,6 кВтч, максималният
пробег на IONIQ 5 ще бъде около 470 км.

E-GMP на IONIQ 5 може да поддържа инфраструктури за зареждане 400V и 800V. Платформата предлага 800V възможност за зареждане като стандарт, заедно с 400V зареждане без да са необходими допълнителни компоненти или адаптери. Със зарядно устройство с мощност 350 кВт IONIQ 5 може да зарежда от 10 до 80 процента само
за 18 минути. Потребителите на IONIQ 5 трябва да зареждат автомобила само за пет минути, за да получат 100 км пробег, според WLTP.

IONIQ 5 предоставя и иновативна функция V2L, която позволява на клиентите свободно да използват или зареждат всякакви електрически устройства, като електрически велосипеди,
скутери или къмпинг оборудване, превръщайки IONIQ 5 в зарядно устройство на колела. Функцията V2L може да достави до 3,6 кВ мощност. Портът V2L се намира под седалките на втория ред и може да се активира, когато IONIQ 5 е включен. Втори V2L порт е разположен на порта за зареждане от външната страна на автомобила. Използвайки конвертор, клиентите могат да зареждат мощно електрическо оборудване. Външният порт осигурява захранване дори когато автомобилът е изключен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин