Дуел между Cadillac CTS-V и BMW M5

Американски бургер срещу баварски претцел: новият Cadillac CTS-V се изправя срещу BMW M5. Коя спортна лимузина е по-„вкусна“?

0102
2016

Изпитвате глад за мощност?

За всички, които обичат мощните спортни лимузини като BMW M5 например, изборът от модели вече е по-голям. Така поне обещават от Cadillac: новият CTS-V освен с изгодната си цена ще впечатли всички и с ненадминатата си динамика. Може и да се получи, защото под предния капак е скрит моторът на един от най-мощните актуални спортни автомобили за обществените пътища: Corvette Z06. Внушителният 6,2-литров компресорен мотор развива 649 к.с. С което изпреварва значително дори и М5, в случая с пакет Competition, включващ керамични спирачки и по-спортни настройки на окачването и на кормилното управление. 4,4-литровият битурбо V8 развива 575 к.с. И ускорява автомобила за 4,3 секунди до 100 км/ч. „Американецът“ може само да се присмива на тези данни, защото неговият спринт до 100 км/ч отнема само 3,7 секунди. Натискаме стартовия бутон и чуваме познатата V8 музика. CTS-V ускорява впечатляващо със злобен вой на компресора и с лекота достига 300 км/ч. И то без да ви избие пот по челото, автомобилът лежи на пътя сигурно и стабилно. Няма нужда да се плашите от неговите 649 к.с., окачването на CTS-V, което не е нито прекалено твърдо, нито прекалено меко, винаги гарантира сигурност по курса. Пилотът управлява Cadillac, не обратното. М5 се нуждае от доста повече време, докато достигне електронно ограничените 305 км/ч. Освен това по-малкият V8 на М5 не може да осигури онези реакции без практически никакво забавяне на компресорния агрегат на Cadillac. Но BMW се управлява много по-леко от Cadillac, завива по-лесно в завоите и се движи по-стегнато по идеалната линия. А прецизната трансмисия допълнително повишава радостта от шофирането. На финала резултатът е 1:1. Защото и двата автомобила засищат. И то наистина добре.

Технически данни:

BMW M5 Competition

• Двигател V8, битурбо, отпред надлъжно

• работен обем 4395 куб. см

• мощност 423 кВт (575 к.с.) при 6000 об./мин

• максимален въртящ момент 680 Нм при 1500 об./мин

• максимална скорост 250 км/ч (опционално 305 км/ч)

• 0-100 км/ч за 4,3 сек

• Задно задвижване

• Собствено тегло 1945 кг

• Цена от 216 400 лева

Cadillac CTS-V

• Двигател V8, компресор, отпред надлъжно

• работен обем 6162 куб. см

• мощност 477 кВт (649 к.с.) при 6400 об./мин

• максимален въртящ момент 855 Нм при 3600 об./мин

• максимална скорост 320 км/ч • 0-100 км/ч за 3,7 сек

• Задно задвижване • Собствено тегло 1925 кг

• Цена от 192 800 лева (за Германия)

„Американецът“ определено не е скромен на вид: дебели ауспуси, широки гуми, много карбон

„Американецът“ определено не е скромен на вид: дебели ауспуси, широки гуми, много карбон

Елегантният кокпит на CTS-V е радост за окото, но управлението се нуждае от време за свикване. Познатата изисканост при BMW.

Елегантният кокпит на CTS-V е радост за окото, но управлението се нуждае от време за свикване. Познатата изисканост при BMW.

 

Извод:

Скъпи пилоти на М5, в бъдеще ще трябва да мерите сили не само с 911, AMG и компания, но и с Cadillac CTS-V. „Американецът“ е равностоен на вашето BMW в много отношения. А цената му е наистина впечатляваща.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин