Дронове вместо фарове зa oфроуд чудовището на Audi


11
сеп.
2019

Леле, той сякаш е излязъл от компютърна игра! В лицето на прототипа AI:Trail Audi демонстрира как би могъл да изглежда всъдеходът на бъдещето – естествено, с електрическо задвижване. С компактния шоуавтомобил хората от Инголщат завършват своя квартет от концепции за изложението във Франкфурт. Наред с Aicon, AI:me и PB18, който за една нощ беше преименуван на AI:Race, на IAA 2019 се появи и Audi AI:Trail. Най-новият прототип е визионерски 4х4, който иска да се наложи като стъклена капсула извън утъпканите пътища.

Audi AI:Trail Concept е дълъг 4,15 м и предлага място за четирима пътници. С клиренс от 34 см и могъщи 22-цолови джанти и колела с диаметър 850 мм пясъкът, камънаците и дори водните препятствия с дълбочина до 1 м не са никакъв проблем. Audi AI:Trail бива задвижван от четири интегрирани в главините електродвигателя, които сумарно генерират 435 к.с. и позволяват достигането на максимална скорост от 130 км/ч. По асфалта машината с тегло 1750 кг може да измине 500 км с едно зареждане – но нейната сила е извън пътя. Там за преодоляването и на най-отвесните наклони помага въртящият момент до 1000 Нм, които са на разположение още от самото потегляне. Дори по тежък пресечен терен електромобилът трябва да може да се справя с 250 км без повторно зареждане. И тъй като всяко колело бива задвижвано отделно, няма нужда нито от блокажи, нито от понижаващи предавки.

Управление на налягането в гумите чрез сензори

Масивни носачи и „макферсони“ с пружини, както и адаптивни амортисьори осигуряват стабилност. Гумите с една шарка вътре имат носеща структура с напречни опори, интегрирани в протектора. Тази конструкция позволява гумите да удължават хода на окачването с още 60 мм. Гумите разполагат с контрол на налягането посредством сензори. Оптични датчици в комбинация със системата за стабилност „проверяват“ повърхността на движение, адаптират налягането на гумите при нужда и осигуряват възможност за автономно придвижване. Това е изключително полезно при песъчлив терен, за да не затъва машината.

Дронове осветяват пътя

Прототипът разполага с още някои специални детайли по оборудването. Електромобилът има единствено с дневни светлини. Главните фарове са осветителни тела на дронове, които летят напред и информират водача за всичко важно. Интериорът е спартански. Вместо обичайните напоследък големи дисплеи в близост до волана има малки показания за най-същественото. Важна за шофирането информация може да бъде предавана към смартфона, който се закрепва върху волана. Заради „скелетната“ структура с ниска „линия на раменете“ Audi AI:Trail предлага невероятен обзор. Предното стъкло и задният капак могат да бъдат отваряни за поставяне на багаж. Задните отделни седалки могат да бъдат изваждани и използвани като столове за къмпинг.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >