AUTO BILD България / Дрифт с натискане на бутон

Дрифт с натискане на бутон

Една от най-важните новости новости при Ford Focus RS е 4х4-задвижването с режим Drift


20
ян.
2016

Екипът по разработката нарича ключовия момент Kisspoint – тогава започва екшънът. Не, тук не следва “съвкуплението“ – така на своя жаргон инженерите наричат онзи миг, в който ламелите в задния диференциал се докосват съвсеееем лекичко – като устните при целувка. Тогава фрикционите се притискат и прехвърлят мощност в диференциала.

До 70 процента от мощността отива към задната ос

4х4-задвижването е най-важната промяна в новия RS (заедно с „турбинирания“ 4-цилиндров мотор с 350 к.с.). Интелигентната система позволява активно разпределение на мощността между колелата на задната ос – което гарантира огромно удоволствие в завоите. Веднага след навиването на волана към външното за завоя задно колело се прехвърля допълнителна доза въртящ момент и RS следва завоя по-уверено. Дори и когато предните гуми не пробуксуват, отзад идва допълнителна мощност. А колко от въртящия момент ще бъде пренасочен назад, определя Drift-функцията. Благодарение на нея Focus лесно влиза в презавиване – и създава прекрасни възможности за контролиран танц на задницата.

Турбо от старата школа

При дрифта помага най-вече мощта на 4-цилиндровия Ecoboost – който отдава до 400 Нм. 2,3-литровият агрегат напомня за турбодвигателите от старата школа, но и тегли мощно и във високите обороти. За съжаление звукът не е толкова прекрасен, колкото при предшественика с пет цилиндъра. Управлението е приятно директно, но щеше да бъде хубаво, ако седалките бяха монтирани по-ниско.

Конкурентите като Audi RS 3 и Mercedes-AMG A 45 трябва да внимават – защото този Ford прехвърля своите 350 к.с. върху пътя дяволски добре благодарение на Dynamic Torque Vectoring, справя се чудесно с недозавиването и владее изкуството на дрифта, което не се отдава на повечето му опоненти. Всичко това трябва да послужи за утеха на всички онези, които тъгуват по стария 5-цилиндров мотор. При това не е изключено в бъдеще да се появи още по-мощна модификация – RS500.

Технически данни на Ford Focus RS

Двигател: 4-цил., турбо, отпред напр., DOHC, ангренажен ремък; Работен обем: 2261 куб.см; Макс.мощност 257 кВт (350 к.с.) при 6000 об/мин; Макс. въртящ момент 440 Нм при 2000 об/мин; Макс. скорост: 266 км/ч; 0-100 км/ч за 4,7 сек; Задвижване: 4х4, 6-степ. ръчна трансмисия; Обем на резервоара: 62 л; Д/Ш/В 4390/1858–2010/1470 мм; Обем на багажника: 260-1045 л; Тегло: 1529 кг; Разход EU-Mix 7,7 л А 98Н/100 км; СО2 175 г/км

Още по темата

Card image cap
E-клас Coupé застава на старта (ВИДЕО)

12
дек.
2016

Новият Mercedes E-клас Coupé използва техниката на седана и залага на елегантните форми. AUTO BILD ви разкрива най-важното за красавеца от Щутгарт

Card image cap
Dodge Viper ACR: легендите никога не умират

9
февр.
2016

ACR е най-бързият Viper на всички времена и същевременно последният. През 2017 г. производството на гиганта по работен обем ще бъде прекратено. Ние тестваме супермашината за последно

Card image cap
Skoda Fabia Combi срещу Ford Focus Turnier: Fabia предизвиква големите

13
юни
2017

По-голяма, по-добра, по-висококачествена: Skoda Fabia Combi се устремява към върха. Как ли ще се представи в сравнение с един компактен автомобил?

Card image cap
По-близо до средния клас

3
окт.
2017

Като компактен модел Civic има голям успех с атрактивния си дизайн и солидната и иновативна техника - сега моделът вече се предлага и във версия седан

Card image cap
Quadix Buggy 1100 4×4: нудизъм на колела!

25
окт.
2016

Quadix Buggy е станал още по-мощен и още по-близък до обикновен автомобил. Машината тежи 770 кг, но развива 64 к.с. – и гарантира неподправено удоволствие

Card image cap
Новият Ford Focus RS срещу Honda Civic Type R

4
авг.
2016

Решаващо винаги е времето за обиколка: бонзай бегачката срещу мускулестия тип от Кьолн? Да направим една бърза обиколка

Card image cap

В последния брой:

Архив >