Драстично редуциране на въглеродните емисии – една от целите в новия амбициозен план за климата на Volvo Cars


16
окт.
2019

Днес, Volvo Cars стартира една от най-амбициозните стратегии в автомобилната индустрия. Целта на компанията е отделянето на въглеродни емисии от нейните автомобили да бъде намалено с цели 40% между 2018 и 2025 г. Това е първата важна стъпка, която Volvo Cars предприема в желанието си до 2040 г. да се превърне в компания с устойчиво развитие по отношение на климата.

Планът представя конкретни действия в съответствие с Парижкото споразумение за климата от 2015 г., което се стреми да ограничи глобалното затопляне до 1,5ºC спрямо прединдустриалните нива.

Амбициите, които Volvo Cars има до 2040 г. са не просто да премахне вредните емисии, които отделят автомобилите на марката, чрез цялостна електрификация на моделите, а да се справи глобално с редуцирането на въглеродните емисии в производствената си мрежа, в по-широките си операции и в работата си с доставчици чрез рециклиране и повторна употреба на материали.

Като първа стъпка, Volvo Cars прилага набор от смели и незабавни мерки в усилията си да намали въглеродния отпечатък от автомобилите Volvo с 40% между 2018 и 2025 г. В допълнение, компанията цели глобалната ѝ производствена мрежа да действа напълно устойчиво по отношение на климата.

„Ние трансформираме нашата компания чрез конкретни действия, а не чрез символични обещания.“, казва Хакан Самуелсон, изпълнителен директор на Volvo Cars. „Ние се занимаваме с това, което можем да контролираме, а именно нашата работа и количеството вредни емисии, които нашите автомобили отделят. Ще се справим и с това, върху което можем да повлияем, като призоваваме доставчиците ни и енергийния сектор да се присъединят към нас в стремежа към по-устойчиво действие по отношение на климата.“, допълва още той. 

За да осъществи значителното редуциране до 40% на CO2 емисии на своите автомобили до 2025 г., компанията е разработила редица планове за различни части от дейността си. Комуникираната по-рано през този месец цел – 50% от глобалните продажби да бъдат от изцяло електрически автомобили до 2025 г., е забележителна. Това би довело до 50% намаляване на въглеродните емисии на автомобилите между 2018 и 2025 г. 

Други краткосрочни амбиции на компанията включват 25% редуциране на вредните емисии, свързани с глобалната ѝ верига за доставки до 2025 г., 25% от използваните материали в автомобилите Volvo да бъдат от рециклирана пластмаса до 2025 г., отделяните въглеродни емисии, генерирани от цялостните дейности на компанията, включително производство и логистика, също да намалеят с 25%.

Volvo Cars е първият производител на автомобили, който се ангажира с пълна електрификация на своите автомобили и постепенно преустановяване на производството на такива с двигатели с вътрешно горене. От 2019 г. всеки нов Volvo модел ще бъде електрифициран, като този план започва да се изпълнява от днес с представянето на първия изцяло електрически Volvo автомобил, XC40 Recharge. Започвайки с него, Volvo Cars ще разкрие какво ще бъде средното количество въглеродни емисии, които ще отделя всеки нов модел на бранда.

XC40 Recharge е първият автомобил в новата линия Recharge на Volvo Cars. Recharge ще бъде всеобхватното име за всички Volvo електромобили и автомобили с Plug-in хибридни задвижващи системи. Линията  Recharge цели да стимулира продажбите на електрифицираните автомобили на Volvo и да подкрепи собствениците на автомобили с Plug-in хибридни версии, стимулирайки ги да използват максимално Pure режим при шофиране.

Още по темата

Card image cap
Продажбите на BMW Group постигат най-добрия си резултат за август

5
окт.
2017

През август са доставени общо 169 913 екземпляра, увеличение с 2.7%

Card image cap
Goodyear „обува“ най-големите и най-бързите

28
мар.
2016

Компанията става ексклузивен доставчик на гуми за камиони за Европейския шампионат на FIA за следващите три години

Card image cap

В последния брой:

Архив >