2024
За завода на BMW Group в Мюнхен започва нова ера: от 2026 година традиционният завод ще произвежда седана на Neue Klasse. А само една година по-късно заводът ще произвежда само напълно електрически модели. Така заводът в Мюнхен е първата производствена мощност в мрежата на BMW Group, която от края на 2027 година успешно ще е приключила трансформацията към електрическа мобилност.
„Заводът в Мюнхен е отличен пример за нашата адаптивност. Ние инвестираме 650 млн. евро тук и от края на 2027 г. ще произвеждаме изключително изцяло електрически автомобили в нашия основен завод,“ каза Милан Неделкович, ръководител на производството в BMW AG. „Само през миналата година на пазара бяха въведени шест напълно електрически автомобила и в същото време постигнахме нов производствен рекорд. По този начин в нашата производствена мрежа ние демонстрираме как доставяме и да оформяме бъдещето по едно и съшо време.“
Петер Вебер, ръководител на завода на BMW Group в Мюнхен, допълва: ,,Тук при нас, в Мюнхен, бие сърцето на BMW. Заводът в Мюнхен е иновативен и адаптивен. Както и през 60-те години на миналия век, отново Neue Klasse ще постави основите за преоткриването на нашия завод. Фактът, че тази цялостна трансформация се извършва по време на текущи операции успоредно с текущото производство от около 1000 автомобила на ден, е обичайна практика в Мюнхен и се основава на изключителната работа на всички служители. Ние сме радостни, че – заедно с производството на седана на Neue Klasse – ще можем да поведем завода в Мюнхен към напълно електрическото му бъдеще.“
Плавен преход към електрическата мобилност, ерата на автомобилите с двигател с вътрешно горене в Мюнхен приключва през 2027 година
Заводът на BMW Group в Мюнхен е отличен пример за плавния преход към ерата на електрическата мобилност. През 2015 г. първите Plug-in хибридни модели на BMW Серия 3 са произведени на същата поточна линия като моделите с двигателите с вътрешно горене. От 2021 г. на същата производствена линия се произвежда и BMW i4 като първият изцяло електрически автомобил. Днес всеки втори автомобил, произведен на ден, има изцяло електрическо задвижване.

Производството на Neue Klasse първоначално ще започне в завода в Мюнхен от 2026 г. успоредно с производството на актуалните модели. Малко повече от година по-късно, от края на 2027 г., основният завод на BMW Group ще бъде първата съществуваща и след това съответно трансформираната локация в глобалната производствена мрежа за производство само на напълно електрически автомобили. Това бележи края на ерата на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, 75 години след представянето на BMW 501 в Мюнхен през 1952 г.
След старта в новата фабрика в Дебрецен, Унгария, автомобилите на Neue Klasse ще се произвеждат и в Мюнхен, както и в Шънян в Китай и Сан Луис Потоси в Мексико.
Цялостното обновяване осигурява дългосрочна сигурност на производствената мощност
В своята над 100-годишна история заводът на BMW Group в Мюнхен е преживял различни промени и винаги се е преоткривал. В допълнение към предишното преобразуване от производство на авиационни двигатели към автомобилостроене, успешното въвеждане на Neue Klasse през 60-те години на миналия век е крайъгълен камък в историята на компанията.
В момента няколко големи строителни обекта в завода в Мюнхен паралелно подготвят пътя за старта на Neue Klasse от 2026 г. Инвестицията от 650 милиона евро включва общо четири сгради, включително нова мощност за производство на автомобили, включително логистични площи и ново каросерийно производство.
За да се осигури необходимото пространство в ограничената зона на фабриката в центъра на Мюнхен, след около 70 години в основния завод традиционното производство на двигатели е преместено в локациите Хемс-Хол във Великобритания и Щайр в Австрия. 1200 служители вече са преквалифицирани за други производствени дейности в Мюнхен или са постъпили на нови работни места на други места в производствената мрежа.
Настоящото преобразуване на завода на BMW Group в Мюнхен се извършва по време на текущи производствени операции, както и през 60-те години на миналия век и всички други промени след това. Независимо от строителните работи, всеки ден от поточната линия слизат близо 1000 автомобила, включително BMW Серия 3 и BMW i4 – всички на една и съща производствена линия.
Цялостното преструктуриране на завода означава дългосрочна сигурност за местоположението в Мюнхен, както и инвестиция в Бавария като индустриална локация.
Дигитализация на завода в Мюнхен според основните принципи на BMW iFACTORY
Основните принципи на BMW iFACTORY гарантират максимална гъвкавост, превъзходни процеси и изключителни възможности за интеграция на всички производствени локации на BMW Group – от изцяло новия завод в Дебрецен до над 100-годишния завод в Мюнхен, където в момента тече пълната трансформация. BMW iFACTORY е символ на изключителната производствена експертиза на цялата производствена мрежа. Важен градивен елемент е цялостната дигитализация с холистичен подход към взаимодействието на хора, процеси и системи. Той оптимизира процесите и има за цел да подпомага служителите в тяхната дейност. Внедряването се осъществява в три направления: Data Science, изкуствен интелект (AI) и виртуализация.
