2021
„Днес е историческо ускорение на EV стратегията на Renault Group и за „made in Europe “. Чрез изграждането на Renault ElectriCity – нашата компактна, ефективна, високотехнологична електрическа екосистема в Северна Франция и нашата MegaFactory за електрическо задвижване в Нормандия, ние създаваме условията за нашата конкурентоспособност у дома“, заяви Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault Group.
Марката Renault има за цел да достигне до най-зеления микс на европейския пазар през 2025 г., с над 65% електрически и електрифицирани автомобила от общите продажби и до 90% електромобили през 2030 г. Възползвайки се от 10-годишния си опит във веригата за създаване на стойност на електрически автомобили, стратегията за батерии на Renault Group води до смели избори за стандартизация в рамките на Алианса, за да отключи конкурентоспособност. С химия, базирана на NMC (никел, манган и кобалт) и уникален отпечатък на клетките, Групата ще покрие 100% от бъдещите лансирания на електрически модели във всички сегменти. Новата батерия ще обхване всички гами с до един милион електромобила в целия Алианс до 2030 г. Този избор на химична технология осигурява много конкурентно съотношение цена на километър, с до 20% по-голям пробег в сравнение с други решения и много по-добри показатели за рециклиране.
Renault Group е една крачка пред конкуренцията, бидейки първия автомобилен производител, който разработва свой собствен електромотор – без рядкоземни елементи и базиран на технология за електрически възбуден синхронен двигател (EESM), заедно със собствен редуктор. Вече реализирала по-голямата част от инвестициите, Групата успява да намали разходите за батерията два пъти през последните десет години и ще ги намали още два пъти през следващото десетилетие.
Групата също така подписва партньорство с френската start-up компания Whylot за иновативен автомобилен електрически двигател с аксиален поток. Тази технология първо ще бъде приложена при хибридни задвижващи механизми с цел намаляване на разходите с 5% и същевременно спестяване на до 2,5 г CO2 емисии по цикъл WLTP.
В допълнение към тези нови технологии, Групата работи и по по-компактно електрическо задвижване, наречено система „всичко в едно“. Това електрическо задвижване се състои в обединение на електромотора, редуктора и захранващата електроника (проект One Box) в един пакет: позволяващ 45% намаление на общия обем (еквивалентен на обема на резервоара за гориво на Clio от сегашно поколение), 30% намаление на разходите за цялостното задвижване (спестяване равно на разходите за електромотор) и 45% намаление на загубената енергия по цикъл WLTP, което позволява допълнителен пробег до 20 км.
Групата ще се възползва максимално от своите специализирани EV платформи, лансирайки 10 нови електрически модела до 2025 г., седем от които ще бъдат за марката Renault. Емблематичното Renault 5 с модерен и електрически обрат ще бъде произвеждано в Северна Франция, от батерия до задвижване и монтаж, базирано на нашата чисто нова платформа CMF-B EV, от Renault ElectriCity.
Групата ще съживи още една магическа, емблематична звезда, наречена в момента 4ever, с намерението да я превърне във вечна класика. Renault Group ще засили позициите си в изцяло електрическия сегмент С, първо с новия MéganE през следващата година. „Гаражът на мечтите“ на Alpine, представен през януари, започва да се сбъдва от 2024 г.