До 2030 г. Daimler Buses ще има въглеродно неутрални автобуси във всеки сегмент

0405
2022

От Daimler Buses си поставят за цел да предложат локално въглеродно неутрални превозни средства – с батерии и с водородни горивни клетки, във всеки сегмент до 2030 г. Първоначалният фокус ще бъде върху основните пазари в Европа и Латинска Америка. До 2039 г. на пазара в Европа ще се продават само локално въглеродно неутрални нови превозни средства. В сегмента на градските автобуси в Европа целта ще бъде достигната още през 2030 г. В допълнение към разширяването на портфолиото си от СО2 неутрални автобуси, Daimler Buses ще увеличи и предлаганите от компанията услуги по отношение на цялостната електрическа инфраструктура за клиентите си. Това обяви Тил Обервьордер, ръководител на Daimler Buses, на събитие в производствената база на производителя в Манхайм. Сред участниците в събитието бяха също Мартин Даум, председател на управителния съвет на Daimler Truck, и д-р Волкер Висинг, федерален министър на дигиталните технологии и транспорта.

По пътя към електрификацията на пътническия транспорт от Daimler Buses планират да предложат първия изцяло електрически междуградски автобус от 2025 г., а превозни средства с водородно задвижване с горивни клетки – в края на това десетилетие. В съответствие с двупосочната стратегия на своята компания майка Daimler Truck, от Daimler Buses се фокусират върху разработката на автобуси с батерии и водород, тъй като това е единственият начин, по който те могат да предложат персонализирани решения с нулеви емисии за разнообразните нужди на своите клиенти.

За да увеличи пробега на своя изцяло електрически градски автобус Mercedes-Benz eCitaro, от 2023 г. Daimler Buses ще го оборудва с водородна горивна клетка. По този начин към своето изцяло електрическо продуктово портфолио в сегмента на градските автобуси, от Daimler Buses ще добавят и превозно средство с пробег до 400 километра. eCitaro Range Extender е проектиран за градски автобус, като задвижващата система продължава да се основава на много мощната акумулаторна батерия, докато горивната клетка служи само за увеличение на пробега, а не като основен източник на енергия. В допълнение, от края на 2022 г. Daimler Buses ще предлага eCitaro с ново поколение мощни батерии.

eCitaro е изключително успешен модел на Daimler Buses, като към настоящия момент вече повече от 600 eCitaro автобуса са в ежедневна употреба при европейски клиенти на Daimler Buses. През 2021 г. приблизително всеки втори нов електрически градски автобус в Германия е произведен от Daimler Buses.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин