До 19 процента по-ниски емисии на CO2: Най-ефективната Astra досега

0807
2019

Благодарение на отличната аеродинамика и високоефективните нови двигатели и трансмисии, новото поколение на Opel Astra поставя стандарти за ефективност и ниски емисии. В сравнение с предишния модел, емисиите на CO2 са намалени с до 19 процента, поставяйки Astra на върха на компактния клас. Актуалното поколение Astra постави началото на нова ера и бе избран за Европейски автомобил на годината 2016. Със своята лека конструкция (200 кг по-ниско тегло от това на предшественика) и технологични решения от по-високи класове, Astra създава еталони. Opel продължава да преследва тази стратегия с ултрамодерното ново поколение и бензиновите и дизелови двигатели с ниско тегло. Агрегатите с работен обем от 1.2 до 1.5-литра имат максимална мощност в диапазона от 77 кВт (105 к.с.) до 107 кВт (145 к.с.), правейки както Astra хечбек, така и Sports Tourer истински шампиони по отношение на ниския разход на гориво и емисиите на CO (разход на гориво по NEDC1: градски 6.1-4.5 л/100 км, извънградски 4.0-3.1 л/100 км, комбиниран 4.8-3.6 л/100 км, 115-96 г/км CO2; WLTP2 комбиниран: 5.9-4.4, 139-117 г/км CO2; предварителни стойности). Въртящ се в обратна посока на коляновия вал балансиращ вал в блока на трицилиндровите агрегати снижава нивото на вибрациите. Дори базовият задвижващ агрегат разполага с шестстепенна механична трансмисия стандартно. Като допълнително оборудване се предлага прецизно превключваща деветстепенна автоматична предавателна кутия.

Активната развойна работа във въздушния тунел също има съществен принос за намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. В резултат от това, новата  Astra е един от най-аеродинамичните компактни автомобили на пазара.  

При коефициент на обтекаемост Cd от 0.25, Sports Tourer принадлежи към комби моделите с най-нисък в света показател в това отношение, докато петместния модел е водещ за класа със своя Cd от 0.26.

Тези показатели са постигнати с помощта на множество мерки, включително облицовка на двигателното отделение, оформени като дефлектори носачи в задното окачване и пълно прикриване на отвора за радиатора с аеродинамични жалузи. Тези устройства в горната и долната част на радиаторната решетка на новата Astra’ се отварят и затварят автоматично и независимо едно от друго, оптимизирайки потока на въздух в предната част. Конфигурацията на подподовата конструкция снижава коефициента на обтекаемост чрез намаляване на турбуленцията.

Динамичната ходова част на Astra също е претърпяла развитие. Нови амортисьори подобряват комфорта. При опционалната спортна ходова част те са с по-стегната настройка, а към тях се добавят по-директно кормилно управление и механизъм на Уат на задното окачване.

“При развойната дейност и проектирането на новата Astra се фокусирахме върху намаляването на разхода на гориво и емисиите”, отбелязва Кристиян Мюлер, управляващ директор, отговорен за инженеринга. „Благодарение на отличната аеродинамика, както и новото поколение двигатели и трансмисии, намалихме емисиите на CO2 с до 19 процента. Това е огромна крачка в полза на нашите клиенти, а към тях се добавят и ниски експлоатационни разходи. Всичко това позиционира новата Astra на върха в своя клас.”

Благодарение на високотехнологичните решения в областта на намаляването на емисиите като филтър за твърди частици при бензиновите мотори (GPF) и селективната каталитична редукция (SCR) при дизелите, новите задвижващи агрегати на Astra вече покриват нивата на емисии на стандарта Euro 6d. Изцяло алуминиевите дизелови и бензинови мотори са оборудвани стандартно със снижаваща разхода stop/start технология.

Новият Opel Astra, който след няколко седмици ще може да се поръчва, демонстрира не само перфектна аеродинамика и технологии за задвижване. Той разполага с множество други авангардни решения, като предната и задна камера, дигиталният скоростомер и ново поколение инфоразвлекателни системи. Също налична е и системата за обаждане при инцидент E-Call, а безжичната технология за зареждане може да се поръча като опция.  

Предната част на новата Astra впечатлява с радиаторната си решетка с триизмерна визия. А, докато интериорът се трансформира в концертна зала с помощта на опционалната върхова аудио система Bose, Astra кара хората да се обръщат след нея с пакета с черно лаково покритие Gloss Black Pack.

Шампиони по отношение на ефективносттадо 19 процента по-ниски нива на емисии на CO2

Новите бензинови и дизелови двигатели с турбопълнене, които са толкова икономични, колкото и динамични са с главна роля, когато става дума за ефективността на автомобила. Ниският разход на гориво и емисии на CO2 се дължат и на модерните шестстепенни трансмисии, седемстепенната вариаторна предавателна кутия (CVT) и – за първи път при Opel – новата деветстепенна автоматика.  

Компактните, трицилиндрови, турбо бензинови мотори са налични с работен обем от 1.2 и 1.4-литра. Диапазонът на мощността се простира от 81 кВт (110 к.с.) до 107 кВт (145 к.с.), а максималният въртящ момент е от 195 до 236 Нютонметра. Агрегатите постигат отличен баланс между динамика и ефективност (разход на гориво по NEDC1: градски 6.1-5.4 л/100 км, извънградски 4.0-3.8 л/100 км, комбиниран 4.8-4.4 л/100 км, 110-101 г/км CO2; WLTP2комбиниран: 5.9-5.2, 136-120 г/км CO2; предварителни данни). Astra 1.2 е комбинирана с прецизна шестстепенна механична трансмисия, а Astra 1.4 се оборудва изключително с новата седемстепенна вариаторна предавателна кутия (CVT). Със CVT, водачът на Astra може да се наслаждава на удобството на автоматичното превключване или да избира сам предавките с помощта на лост.

Интегрирането на изпускателните колектори в главата и циркулацията на охладителна течност около тях спомага за бързото достигане на работна температура на двигателя, а това снижава емисиите при студен старт. .

Бензинови двигатели1.21.21.21.4
Мощност
((кВт/к.с.) при об./мин-1)   
81/110 при 4,50096/130
при 5,500
107/145
при 5,500
107/145
при 5,500
Въртящ момент
(Нм при об./мин))
195 при 2,000-3,500225 при 2,000-3,500225 при 2,000-3,500236 при 1,500-3,500
ЕмисииEuro 6dEuro 6dEuro 6dEuro 6d
Трансмисия;  6-степенна механична6-степенна механична6-степенна механична7-степ. CVT
Предварителен разход NEDC1 (л/100 км)
– Градски
– Извънградски
– Комбиниран
– CO2 г/км
5,6-5,4
4,0-3,8
4,6-4,4
105-101
6,1
4,0
4,8-4,7
110
Предварителен разход WLTPкомбиниран
– л/100 км
– CO2 г/км
5,5-5,2
127-120
5,9-5,7
136-132

В сравнение с предишния модел, разходът на гориво и емисиите на CO2 на версиите с 81 кВт (110 к.с.), 96 кВт (130 к.с.) и 107 кВт (145к.с.) на Astra са снижени със съответно над пет процента, около 19 процента и над 15 процента.

Типична за Opel е отличната реакция при подаване на газ на бензиновите мотори – при 1,500 об./мин, 1.5 секунди след натискане на педала за газта докрай, са налице 90 процента от максималния въртящ момент.

Висока ефективностпо-малко от 100 г/км CO2 при новата Astra турбодизел

1.5-литровият четирицилиндров дизелов двигател на Astra се предлага с нива на мощност от 77 кВт (105 к.с.) и 89 кВт (122 к.с.), както и с въртящ момент от 260 до 300 Нм (разход на гориво по NEDC1 : градски 5.5-4.5 л/100 км, извънградски 3.7-3.1 л/100 км, комбиниран 4.3-3.6 л/100 км, 115-96 г/км CO2; WLTP2 комбиниран: 5.3-4-4, 139-117 г/км CO2; предварителни данни). Системата за впръскване на горивото common rail работи с налягане от до 2,000 бара.  
 

Дизелови двигатели1.5D1.5D1.5D
Мощност
(kW/PS при об./мин)
77/105 при 3.25090/122 при 3.50090/122 при 3.500
Въртящ момент
(Нм при об./мин)
260 при 1.500-2.500300 при 1.750-2.500285 при 1.500-2.750
ЕмисииEuro 6dEuro 6dEuro 6d
Трансмисия6-степенна механична6-степенна механична9-степенна автоматична
Предварителен разход NEDC1 (л/100 км)
– Градски
– Извънградски
– Комбиниран
– CO2 г/км
4,6-4,5
3,1
3,6
96
5,5-5,3
3,7-3,5
4,3-4,2
115-110
Предварителен разход WLTP2комбиниран
– л/100 км
– CO2 г/км
4,7-4,4
124-117
5,3-4,9
139-130

В сравнение с предишния модел, разходът на гориво и емисиите на CO2 за версиите със 77 кВт (105 к.с.) и 90 кВт (122 к.с.) на дизеловите версии на Astra са снижени  съответно със 17 процента и 10 процента.

Вместо шестстепенна механична трансмисия, най- мощният дизелов двигател се предлага като допълнително оборудване с плавно превключващата и прецизна деветстепенна автоматична трансмисия, която прави своя дебют в Opel при Astra.

Дизеловите двигатели са оборудвани с турбокомпресор с електрическо управление и променлива геометрия (VGT) и по подобие на бензиновите си събратя, с балансиращи валове  в блока за по-рафинирана работа. Както при тях, изпускателните колектори са интегрирани в цилиндровата глава.

За обработката на отработилите газове на Astra 1.5 diesel се грижи система включваща пасивен оксидационен катализатор, инжектор на AdBlue, SCR катализатор и филтър за дизелови частици (DPF).

Напълно цифровинова предна и задна камери, дигитален скоростомер

Opel Astra вече предлага гама от високотехнологични решения и авангардни системи за асистенция, които са недостижими в този клас – сред най-важните са интелигентните незаслепяващи IntelliLux LED® матрични светлини. Широката гама включва също и адаптивен темпомат, индикация за дистанцията до предния автомобил, предупреждение за опасност от удар отпред с автоматично аварийно спиране, асистент за разпознаване на пътни знаци. В предложенията се включват също сертифицираните от AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V., Германско дружество за здрави гърбове) ергономични седалки с вентилация и масажна функция. Astra е високо дигитализирана с новата опционална високотехнологична предна камера, както и задната камера.

Новата предна камера е по-малка, но с по-голям капацитет, благодарение на по-бързия процесор. Сега тя не само разпознава автомобили, но и пешеходци. С  високата си резолюция системата за разпознаване на пътни знаци разширява обсега си и вече открива повече знаци и ги изобразява като символи на дисплея. Дигиталната задна камера е налична с новата инфоразвлекателна система Multimedia Navi Pro и също е по-мощна. Изображението зад автомобила е с повече рязкост и контраст и по-добре видимо при тъмнина.

Клиентите на Astra могат да се насладят на съвместимите с Apple CarPlay и Android Auto системи Multimedia Radio, Multimedia Navi и Multimedia Navi Pro. Те принадлежат към най-новото поколение инфоразвлекателни системи и са по-бързи, по-интелигентни и по-интуитивни. Върховата за гамата Multimedia Navi Pro – каквато е и при флагмана на Opel Insignia – разполага с осеминчов цветен сензорен екран и може също да се управлява с гласов контрол. Свързаните навигационни услуги (Connected Navigation) с трафик информация в реално време и онлайн картови актуализации правят пътуването по-спокойно. Навигационният дисплей е с променени символи и нова, по-модерна визия. Същото се отнася и за панела с приборите: водачите в новия Opel Astra ще са първите разполагащи с дигитален скоростомер.

Като опция се предлага функцията на повикване при инцидент E-Call. Ако е нужно, в рамките на няколко секунди може да бъде извикана помощ с помощта на червен бутон. Ако се активира системата за доопъване на коланите на седалките или въздушна възглавница, системата автоматично активира аварийно обаждане.

Удоволствие от шофиранетобезжично зареждане и аудио система Bose

Комфортът е от най-висок приоритет в новата Astra. Практично приспособление при пътуване е безжичното зареждане за съвместими телефони. Всичко което е нужно е поставянето на смартфона в отвора на централната конзола и изтощената батерия е част от миналото.

Новата Astra се трансформира с концертна зала с опционалната hi-fi аудио система Bose. Общо седем високоговорителя, включително събуфър RichBass под багажника създават уникално звуково усещане. Водачът и пътниците са заобиколени от богат звуков фон, независимо от това къде са позиционирани в интериора. В допълнение, с помощта на цифров усилвател могат да бъдат съхранявани до осем различни звукови профила – в зависимост от вкуса и предпочитанията на музикалния любител.  

Последно, но и по значение, в новата Astra се добавя ново устройство, което прави студения сезон по-приятен и безопасен: отопляемо предно стъкло. Фини, почти невидими нишки интегрирани в стъклото, гарантират че водачът на Astra бързо ще си осигури видимост към пътя в студени дни и предното стъкло повече няма да се запотява.


[1] Споменатият разход на гориво и емисии на CO2 се определят съгласно новата Световно хармонизирана тестова процедура за леки автомобили WLTP (Регламент EU 2017/948), и съответните стойности са приведени обратно към NEDCза да позволят сравнимост с други автомобили. Моля, свържете се с вашия дилър за най-актуална информация. Стойностите не взимат в предвид конкретна употреба и условия на шофиране, оборудването и опциите може да варират в зависимост от размера на гумите.
 

[2] Разходът на гориво и емисиите на CO2 споменати тук, съответстват на WLTP хомологацията (регламент EU 2017/948). От 1 септември 2018 г., новите автомобили трябва да са с типово одобрение по Световната хармонизирана тестова процедура за леки автомобили (WLTP), която е нова, по-реалистична тестова процедура за измерване на разхода на гориво и емисиите на CO2. WLTP изцяло заменя Новия европейски цикъл на шофиране (NEDC), като използван досега тестови цикъл. Поради по-реалистичните условия на новия тест, разходът на гориво и емисиите на CO2, базирани на WLTP в повечето случаи са по-високи в сравнение с тези на NEDC. Разходът на гориво и емисиите на CO2 може да варират в зависимост от специфичното оборудване, опциите и размера на гумите.  

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин