До 155 конски сили за обновената Dacia Sandero

0610
2025

Третото поколение Sandero получи фейслифт

Dacia Sandero е бестселърът на румънската марка. С 373.000 продадени екземпляра само в Германия от пускането му на пазара преди около 20 години, той (все още) е безспорният лидер на Dacia – но в дългосрочен план Duster може да го изпревари. Третото поколение на Sandero беше пуснато на пазара преди четири години и сега получава фейслифт.

Очаква се базовата цена да се вдигне много леко

Все още няма информация за цените на обновеното Sandero. С оглед на малко по-богатото оборудване, очакваме леко увеличение. В момента Sandero стартира от 27.990 лева, а Sandero Stepway – от 30.990 лева. Надяваме се, че и фейслифтът ще струва под 28 хиляди лева.

Дизайнът е преработен само леко

Следвайки мотото „don’t change a running system“, ​​Dacia го раздава доста сдържано при фейслифта на Sandero, като прави доста фини промени по външния вид. Най-съществените обновления са по броните и графиката на фаровете, които вече се отличават с ромбовиден елемент, разположен над правата линия.

Малкият „палец“ в ролята на селектор на автоматика.

Същото важи и за задната част, която интегрира мотива на предните светлини и го продължава в задните. Престилките и задният капак обаче остават без промяна, също както и размерите: Sandero остава дълъг 4,09 метра, а ширината и височината му са същите като на преди фейслифта.

Освен че е по-високо с 9 сантиметра, Sandero Stepway се различава от стандартния модел предимно по рустикалните си пластмасови панели.

За разлика от стандартното Sandero, неговият „повдигнат“ брат Sandero Stepway изглежда по-солиден. Многобройните облицовки на броните и калниците му придават офроуд визия.

Размерите:

  • Дължина: 4,09 м
  • Ширина: 1,76 м
  • Височина: 1,50 м (1,59 м за Stepway)
  • Междуосие: 2,6 м
  • Обем на багажника: 320-1105 л

Бензинови, хибридни и LPG-версии

Гамата от задвижвания на обновеното Sandero е доста богата. В нея са включени бензиновите машини с 65 к.с. и 100 к.с. (с турбокомпресор), комбинирани с ръчна трансмисия. За по-слабия агрегат скоростната кутия е с пет предавки, а за по-големия – с шест.

По задната част почти няма промени; единствено задните светлини са получили нова графика.

Фейслифт версията получава и LPG-модификация със 120 к.с., генерирани от 1,2-литров двигател, с по-голям резервоар, който вече побира 49,6 вместо 40 литра. Гамата от задвижвания е завършена с пълен хибрид, генериращ 155 к.с.

Подобрена свързаност за Sandero

Както и екстериора, Dacia е направила доста фини промени и в интериора. Основната концепция е запазена и подобрена, но само на места. Sandero вече ще разполага с подобрена свързаност и модифицирана инфоразвлекателна система, подобна на тази при Duster и Bigster.

Интериорът разполага с подобрена информационно-развлекателна система с по-голям централен дисплей и нова тапицерия на седалките от по-здрави материи.

Тя разполага с 10-инчов дисплей и нова навигационна система с безжична свързаност за смартфон. Автомобилът разполага и нова автоматична система за дълги светлини, електрически сгъваеми странични огледала и Multi View камера. Оборудването включва и нови асистиращи системи. Сред другите визуални промени са преработените въздуховоди, които отразяват модифицирания екстериорен дизайн.

Интериорът разполага с удобни седалки, които трябва да разполагат с още по-издръжлива материя за тапицерията. Дали обаче действително ще бъде такава, няма как да разберем на снимките в студиото. Иначе качеството на материалите е доста рустикално, но с оглед на очакваните все още ниски цени е приемливо.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин