2025
На годишното събитие, посветено на продуктовато стратегия на Toyota миналата седмица, екип от ръководители в компанията на глобално и европейско ниво представи гама от нови серийни и концептуални автомобили Toyota и Lexus. Годишното събитие, в което участват 350 медии, представи развитието на стратегията на компанията за посрещане на променящите се нужди на клиентите и нейния преход към въглеродна неутралност.
Многопосочна продуктова стратегия, насочена към въглеродна неутралност
Същността на многопосочния подход на Toyota към въглеродната неутралност е да предостави на клиентите избор от устойчиви решения, независимо от това къде живеят, индивидуалната им среда и обстоятелства. Тази стратегия включва цялостна гама от задвижвания, от хибриди с flex fuel горивни системи (за горива, включващи различни пропорции на етанол и бензин) в Южна Америка, до нови седани с горивни клетки в Япония. В Европа, където продажбите на електрически автомобили, захранвани с батерия (BEV), са сред най-високите в света, Toyota въвежда три нови серийни модела, към които ще се добавят още три до 2026 г. Този подход на адаптация към нуждите на клиентите и предлагане на избор от решения помогна на Toyota да си осигури в Европа рекордни продажби от 1,217 милиона автомобила през 2024 г.
По този повод, Саймън Хъмфрис, главен бранд директор и член на борда на Toyota Motor Corporation отбеляза следното: „Същността на нашата философия е всички клиенти да разчитат на възможността да направят правилния избор за себе си. Осигуряването на избор и възможност е в основата на стремежа към създаване на все по-добри автомобили и се отнася за всичко, което правим – и това включва пътя към устойчивост.“
Новият Toyota C-HR+ разширява присъствието на Toyota в гамата от електрически автомобили. Създаден на базата на специалната платформа e-TNGA, той ще се предлага както с предно предаване, така и със задвижване на всички колела. В унисон с наследството на Toyota C-HR, той запазва смелата и впечатляваща стилистика на каросерията в стил купе, и има настройка, която трябва да създава вдъхновяващо изживяване за клиентите.
Заедно с наскоро представения Urban Cruiser, Toyota въвежда три нови BEV модела в сегментите B, C и D-SUV, които са основната част на европейския автомобилен пазар. Така общият брой електрически модели със захранване от батерия BEV за Toyota и Lexus в Европа ще стане 14 до 2026 г.
Йошихиро Наката, президент и главен изпълнителен директор на Toyota Motor Europe отбеляза: „77% от автомобилите Toyota, които продаваме в Европа, са произведени в Европа“, и допълни колко важни са „силните партньорства с други компании от производствената верига и доставчиците в цяла Европа, които ни подкрепят в тази широкомащабна производствена дейност. Тази обширна екосистема на веригата за производство и доставка помага да се осигури устойчива заетост на семейства и общности в цяла Европа.“
Lexus ще представи три нови електрически автомобила, захранвани с батерии Lexus поема водещата роля в групата по отношение на електрическите автомобили, захранвани с батерии, с представянето на три нови BEV модела през следващите 12 месеца. През 2024 г. глобалните продажби на Lexus нараснаха до над 851 000 автомобила, като продажбите в Европа се увеличиха с 20% на годишна база до рекордните 88 184. Новият Lexus RZ, който носи всички kaizen елементи на bZ4X, е първият от трите нови Lexus BEV, които ще дебютират тази година.