Достъпен Koenigsegg… за по-малко от 2 милиона лева


4
ян.
2022

Какво ли планира Koenigsegg? Точно за Нова година компанията качи пост в Instagram, на който може да бъде видян силуетът на нов модел. При това списъците за поръчки на шведския производител на хиперавтомобили са запълнени със заявки за Jesko Track, Jesko Absolut и четириместния Gemera, а доставките и на трите модела дори не са започнали. И все пак, дали ще има още един модел на Koenigsegg? Ето какво знаем до момента!

„2022, ето нашата новогодишна резолюция – още по-върховна динамика благодарение на интелигентна технология и оптимален дизайн“ – така звучи описанието към изображението, което остава много неясна и не позволява да направим какви и да било конкретни заключения. Затова нека разгледаме по-отблизо картинката: още на пръв поглед става ясно, че на нея не виждаме развиващата 1700 к.с. Gemera с четири места, чиято остъклена част (Greenhouse) е значително по-издължена. Jesko Track и Jesko Absolut също изглеждат по съвсем различен начин заради огромното антикрило отзад (Track) и характерната перка (Absolut). Какъв ли тогава е автомобилът?

Ако погледнете по-внимателно, можете да видите прилика с ранните модели CC. Линията на покрива е идентична, а задната част демонстрира видими прилики, например с CCX – първия Koenigsegg, който използва напълно самостоятелно разработен V8 (преди това производителят използваше изцяло преработен двигател на Ford). Тесният преден сплитер напомня на CC8S/CCR, а на покрива се вижда малък въздухозаборник. Вероятно става въпрос за ново издание на CC8S/CCR/CCX, направено в знак на почит към ранните модели на Koenigsegg. В интерес на истината, първият прототип на CC беше показан още през 1996 г., но първият CC8S с мощност 655 к.с. беше доставен на клиент чак през 2002 г. И така, точно 20 години по-късно вероятно Koenigsegg ще направи „римейк“ на CC.

Изображението на евентуален нов стартов модел на Koenigsegg, публикувано през 2020 г., изглежда значително по-различно от силуета, показан сега.

Друго, по-малко правдоподобно предположение е, че тийзърът е на нов, най-достъпен модел на Koenigsegg. От няколко години се носят слухове за Koenigsegg, който да се предлага под субмарка (Raw by Koenigsegg) за доста под два милиона лева. През 2020 г. дори бяха публикувани някои рендери, за които се твърди, че са направени под надзора на основателя и мозъка на компанията Кристиан фон Кьонигсег. По това време се говореше, че стартовият модел с трицилиндровия двигател TGF, разработен за Gemera, може да разполага с до 700 к.с. Въпреки това, рендерите от 2020 г. изглеждаха напълно различни спрямо силуета, публикуван сега.

Третият вариант е снимката да е ранен модел CC, който Koenigsegg преработва и по този начин стартира един вид програма за реставрация, подобна на Pagani Rinascimento. Надяваме се скоро да разберем какво планира Koenigsegg, а дотогава очакваме с нетърпение първите доставки на Koenigsegg Jesko с мощност до 1600 к.с.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин