2025
Междинни резултати от продължителните тестове на AUTO BILD
НАШИЯТ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ маратонец остарява и това си личи по пробега: оригиналната батерия с капацитет от 18,8 кВтч. (нето) сега позволява изминаването на само 89 електрически километра, когато е напълно заредена. Това се равнява на разстоянието от Бранденбургската врата в Берлин до Потсдам и обратно, след което трябва да заредите отново. Не са 100 километра пробег, възможно ли е този автомобил да ви върши работа? Може. Има много профили на шофиране, на които колата подхожда. Разбира се само при определени условия. Първо: винаги трябва да имате предвид най-близката станция за зареждане. Второ: трябва да познавате индикатора за батерията. Защо? В първите няколко километра остатъчният пробег почти не намалява, след това спада бързо в средния диапазон между 70 и 40 процента и отново е точен в долния диапазон, когато нещата станат сериозни. Това е най-важното: дори и да остават само няколко километра, можете да се доверите на автомобила! Изяснихме това и тъй като капацитетът на батерията може да се планира точно, аз не се доверявам само на себе си при шофиране в града, където мога да зареждам буквално на всеки ъгъл. Вместо това смело насочвам джуджето с пробег към магистралата, където след 70 километра ме чака станция за бързо зареждане. Моята амбиция: да карам без удължителя на пробега. И наистина функционира, всъщност можех да измина още 15 километра. След 20 минути зареждане, тоест след кафе и разходка зад ъгъла, i3 е готов за следващите 90 километра. Дори през нощта по селски пътища и на дълги светлини i3 се справя добре. През зимата е добре да имате малко одеяло със себе си, защото отоплението на седалката не работи. Автомобил, подходящ за ежедневна употреба? Аз казвам да. Възниква въпросът какво ще се случи след това, защото батерията не се подобрява с времето. „Продължавайте да шофирате“, съветва Виланд Брух, симпатичният говорител на BMW за електрическа мобилност. Смяната на батерията би била твърде скъпа и би възстановила пробега само от около 140 километра. Не си струва, не е много повече, отколкото е сега. За мен също е ясно: i3 все още не е приключил.
+ десетгодишен и каран от много хора? Възрастта не му личи.
– Минус? Твърдото возене с тънките колела, нямам други критики към този автомобил.
BMW i3 REX
СТАРТ 6-ти март 2014 г.
ЦЕНА С ЕКСТРИТЕ 46502 евро
ДОСЕГА СМЕ ИЗМИНАЛИ 155486 км
ТЕСТОВ РАЗХОД 17,3 кВтч./100 км
