2022
Audi зачерква R8 с двойно задвижване и му дава 30 к.с. повече. Тествахме на пистата R8 V10 Performance RWD Coupé.
Дните на R8 са преброени – поне като горещокръвен модел с двигател с вътрешно горене, тъй като наследникът на големия „спортист” ще бъде електромобил. Преди V10-болидът да поеме през следващата година със мощен заключителен акорд към вечните ловни полета, от Audi разширяват гамата си от версии на R8.
След като V8-дериватите вече бяха зачеркнати, R8 се предлага само във вариант Performance: с 4х4 и 610 к.с., както и като RWD – подсиленият с 30 к.с. и 10 Нм до 570 к.с. и 550 Нм вариант със задно задвижване. И двете версии се предлагат като Coupé и Spyder.
Версията със задно задвижване не притежава чак толкова добра надлъжна и напречна динамика както quattro , но затова пък има други две предимства: факторът удоволствие от шофирането се подсилва от незадвижвана предна ос и от по-пъргава задница. А банковата ви сметка няма да олекне с допълнителни 118 000 лв, колкото е добавката за quattro-техниката.
298 000 лв. базова цена
Слънцето е още доста ниско, когато се качваме в червеното Audi R8 Coupé V10 performance RWD и навъртаме първите 6 обиколки на пистата Circuito Maspalomas на Гран Канария. Инструкторът ни показва моментите на натискане на спирачката и на завъртане на волана, а след това ни кара да превключим на режим ESC-спорт, за да се запознаем с новото задвижване.
В сравнение с базовия вариант за 298 000 лв. R8-RWD е оборудван с няколко опционални екстри: динамично управление, спортно окачване Performance, керамични спирачни апарати и полусликове Michelin Pilot Sport Cup 2.
Така оборудвано, притежаващото задно задвижване R8 е будещ доверие спортист – стига да не прекалявате. Управлението е много добро, а окачването при висока скорост – стабилно, без да ви заблуждава.
Дори напротив: тъкмо и поради липсата на предно задвижване RWD е доста агресивен и при подходящо темпо на стартиране не показва недозавиване. За разлика от quattro, който при даване на газ се движи в завоя като върху релси, RWD поднася леко със задница, като интензивността на това поднасяне може да достигне до дрифт.
Audi R8 е феноменално не само по отношение на техниката и звука
В модела с 4х4 са необходими специални приготовления за това, което при суха пътна настилка изисква бруталност и умела ръка, за да не финиширате отстрани на пътя.
30-те конски сили в повече в сравнение с предшественика на RWD с 540 к.с. не могат да бъдат усетени в директно сравнение, като в цифри това се изразява по следния начин: RWD Performance ускорява по-бързо е една десета от секундата до 100 км/ч. Грандиозният V10 агрегат е атмосферен и разполага с обем от 5,2 литра, като това, което демонстрира по отношение на звука в диапазона от 3500 до 4000 оборота е феноменално.
При движение на високи обороти в завоите, трябва да внимавам на ускоряване при излизане от завоя да не вляза зоната на ограничителя на оборотомера, тъй като ускорението е толкова мощно, че достигате 8500 оборота само след две премигвания.
Цената на Spyder е с 26 000 лв. по-висока от тази на Coupé-то.
Технически данни и цена: Audi R8 V10 Performance RWD 5.2 FSI
Двигател: V10, средно-задно, надлъжно
Работен обем: 5204 cм3
Собствено тегло: 419 кВт. (570 к.с.) при 8000 об/мин
Макс. въртящ момент: 550 Нм при 6400 об/мин
Задвижване: задно/7-степенна DKG
Д/Ш/В: 4429/1940/1236 мм
Собствено тегло: 1590 кг
Обем на багажника: 112 л
0–100 км/ч: 3,7 сек
Макс. скорост: 329 км/ч
Разход: 12,9 л А 98 Н
CO2: 295 г/км
Цена: от 298 000 лв.
ИЗВОД
Ралф Кунд
Дали RWD сега доставя по-голямо удоволствие като quattro? Зависи от водача – както и от това, как използвате R8. Да спестиш 118 000 ле. Не е малко, като определено доставя удоволствие. Както и да завъртиш задницата от време на време.