2017
Дори леките автомобили, отговарящи на най-екологичния клас Евро 6, отделят повече отровни азотни оксиди от камиони или автобуси. Това сочат резултатите от изследване на ICCT (International Council on Clean Transportation), подкрепена от германската KBA и финландската VTT. Припомняме, че ICCT беше в основата за разкриването на манипулациите на VW около Дизелгейт. В петък (6.01) организацията оповести, че средно дизеловите автомобили Евро 6 отделяли 500 мг азотни оксиди на км. При камионите и автобусите стойността била средно 210 мг на км. Изследователите подчертават, че при по-добро сравнение на данните между автомобилите и камионите/автобусите (с включване на сериозното натоварване в реални условия) разликата щяла да бъде още по-голяма. Причините за резултатите се крият основно в технологиите за обработка на вредните емисии (при тежкотоварните – задължително с помощта на AdBlue-системи), както и при неадекватния спрямо реалните условия на употреба на леките автомобили тестов цикъл.