Допинг за новите Серия 3 и Серия 4 на BMW

Мощен, секси, с тънък силует – BMW ще пусне през 2018 г. новата Серия 3


22
май
2017

МОДЕЛЪТ НА BMW, който е най-ярък носител на характерните черти на марката, определено е Серия 3. Най-продаваният автомобил на хората от Мюнхен е пъргав, сигурен, комфортен и функционален. Тъй като бестселърът вече навъртя пет години, настъпи време за появата на следващото поколение (G20), което ще се появи на пазара през септември 2018 г. Оформлението на линиите носи почерка на дългогодишния шеф-дизайнер Карим Хабиб, който изненадващо напусна BMW преди няколко месеца. Водещата сила зад новата визия е членът на управата, отговарящ за развойната дейност, Клаус Фрьолих, който е настоявал за смела и модерна външност. След актуалната Серия 5 и следващото X3 от 2018 г. в BMW отново ще бъдат на мода емоционалните автомобили. От Серия 3 – както и идентичната в техническо отношение Серия 4, ще има следните варианти на каросерията: седан (2018, дълга база само за Китай), Touring (2019), Серия 4 Coupé (2020), Серия 4 Cabrio – отново с мек вместо с твърд покрив.

Стилистите са разграничили двата модела по отношение на дизайна много повече в сравнение с досега – особено при предницата и задницата. Различни са фаровете и тяхното интегриране към „бъбреците“, броните и свързаните с тънка светлинна ивица задни светлини. Както всеки нов автомобил на BMW наследниците на Серия 3 и Серия 4 ще определят мащабите по отношение на динамиката. Въпреки че с оглед на техниката днес можете да се движите полуавтономно, а от 2021 г. – напълно автономно, баварците искат да останат верни в дългосрочен план на водачите, които предпочитат сами да управляват. Както и досега активното управление и въздушното окачване не са тема в този клас, но новата Серия 3 ще разполага с различни високотехнологични екстри като интегрално активно управление, което срещу доплащане ще предлага значителни подобрения при управляемостта, повратливостта и стабилността. Премиера ще има разработената от ZF интегрирана спирачна система IBC. Леката и компактна технология ще комбинира усилието в електрически задвижван актуатор, който по-бързо ще предлага по-голямо налягане и по този начин ще скъсява спирачния път. В BMW остават верни на двигателите с вътрешно горене, но любовта на мюнхенци към редовите 6-цилиндрови двигатели изглежда се изпарява – причината е в по-строгите изисквания за вредните емисии и намаляващия пазарен дял в световен мащаб.

 

Категорично е Серия 3 – само че по-наточена. LED или лазерни фарове, светлинна ивица на задницата

От 2018 г. агрегатите с 6 броя цилиндри ще стигнат само до три модела: M340d/440d (320 к.с./680 Нм), M340i/440i (388 к.с./480 Нм) и M3/M4 (462 к.с./570 Нм). За по-големите продажби ще трябва да се грижат 2-литровите 4-цилиндрови мотори, които ще останат в гамата като 320i/325i/330i и като 318d/320d/325d/330d, при което във всички случаи мощността и максималният въртящ момент ще бъдат увеличени. В гамата ще останат и двата 1,5-литрови 3-цилиндрови двигателя: 316i със 140 к.с./240 Нм и 316d със 120 к.с./290 Нм. Истински иновации са 48-волтовата система и свързаният с нея мек хибрид, който носи до 15 кВтч и 20 Нм допълнително. С помощта на акумулатор ще бъдат захранвани допълнителните агрегати и електрическата турбина. Допълнителният въртящ момент ще се усеща най-вече при стартове от светофара и при изпреварване. Plug-in хибридът ще представлява комбинация от 2-литров 4-цилиндров двигател и електромотор със системна мощност от 260 к.с. Изцяло ново в гамата ще бъде електрическото задвижване.

Фарове, „бъбреци“ брони – предницата на Серия 4 се различава значително

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >