Долу Downsizing-а: C55 AMG с 5,5-литров „осмак“ на 15.000 км си търси нов собственик!

0903
2023

Колкото и да търсите, няма да откриете C-класа с V8 в актуалната гама на Mercedes – Downsizing-тенденцията не е пощадила дори AMG. Дори новият C 63 S E Performance, който разполага с могъщите 680 к.с., разчита на 4-цилиндров ДВГ с работен обем само 2,0 литра!

Ако сте готови на по-малко „коне“, но искате да се насладите на истински V8-звук, трябва да се огледате на пазара на употребявани автомобили. Интересно предложение е C55 AMG W 203. С малко късмет можете да намерите читав екземпляр за под 20 000 лева, но задължително – на много километри.

Второто поколение на Mercedes C-клас е с вътрешнозаводско обозначение 203 и се произвежда в периода между 2000 и 2007 г. Въпреки сериозните проблеми с ръждата особено в ранните години на производство, C-класата се превърна в бестселър. Интересът на клиентите към модела беше толкова голям, че през 2006 г. 2-милионният W203 слезе от поточната линия.

Гамата от двигатели беше голяма и първоначално включваше 4- и 6-цилиндрови агрегати. Малко след лансирането на новата (тогава) С-класа дебютира версията C32 AMG. Благодарение на 3,2-литровия V6 с компресор Mercedes-ът генерира забележителните 354 к.с. и 450 Нм – повече от конкуренцията в лицето на Audi и BMW.

В сравнение с актуалните модели на AMG, C55 е доста сдържан по отношение на визията.

Но в Щутгарт не спират дотук. С широкообхватния фейслифт през пролетта на 2004 г. се появява C55 с атмосферен V8. Двигателят с означение M113 и работен обем 5,5 литра изпраща своите 367 к.с. и 510 Нм максимален въртящ момент към задните колела посредством 5-степенна автоматична скоростна кутия. „Спортистът“ постига максимална скорост 250 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди.

Заради V8 предницата е удължена

За разлика от днешните AMG-та, моделите с мощното „трибуквие“ в онези години на производство бяха с доста скромен външен вид. Броните са подобни на тези от пакета AMG и ако не бяха по-големите спирачки и 4-тръбната ауспухова система, C55 AMG спокойно може да бъде сбъркан с обикновен C 280.

Познавачите на Benz-oве обаче са наясно, че хората от Mercedes е трябвало да удължат предницата с около осем сантиметра, за да бъде осигурено място за огромния V8. Именно тази комбинация от скромна визия и мощен двигател прави моделите на AMG от началото на хилядолетието все по-популярни. C55 е истинско AMG от старата школа.

Разграфен до 320 км/ч скоростомер: при 250 км/ч обаче се намесва електронното ограничение, естествено, ако го отстраните, автомобилът ще може да вдигне и повече.

Дори и да попаднете на C55 с пробег над 200 000 километра за сравнително малко пари, винаги трябва да имате предвид, че макар и покупната цена да е сравнително изгодна, C55 е AMG от старата школа и по отношение на поддръжката.

В теста на AUTO BILD за употребявани автомобили за C55 колегата Ларс Якумейт пише: „Високият разход на гума и гориво е напълно в реда на нещата. Трябва да се подготвите за комплект нови гуми на задната ос всеки сезон заради чудовищния въртящ момент. А разходът не пада под десет литра дори и при спокоен стил на шофиране.“

Цените на резервните части също са доста стряскащи, въпреки че M113 има славата на здрав агрегат. Много важно е преди покупка на употребявана W203-ка да проверите за ръжда в известните проблемни зони (арките на калниците и сгъвките на каросерията).

Само 15 500 километра от 2005 г. до днес

Mercedes C55 AMG, предлаган от автокъщата SF Automobile Handels GmbH & Co. KG, явно е бил пощаден от корозията: въпросният екземпляр в цвят черен металик е на пробег под 15 500 километра и с първа регистрация през ноември 2005 г. Според данните в обявата състоянието било като при 1-годишен автомобил.

ОЩЕ ОБЯВИ ЗА MERCEDES C55 AMG

Изключително малкият пробег e доказуем благодарение на безупречно попълнена сервизна книжка, а и на снимките мощният седан изглежда прекрасно. Най-вече черният интериор изглежда като нов. Праговете са облепени с фолио и не се забелязва износване нито на седалките, нито на волана.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин