Докоснахме се до M2-ката с мотор на М4

1804
2018

Освен за M3 и M4 BMW ще пусне и M2 в модификация Competition. За разлика от по-големите „братя“, при М2 версията Competition няма да бъде специална модификация, а ще замени стандартното М2. Визуално M2 Competition ще бъде разпознаваемо отвън. Купето ще получи по-големи „бъбреци“ с друго оформление, предна броня с по-големи въздухозаборници, нови М странични огледала. Визуално М2 Competition се разпознава веднага при поглед отпред. Когато отворите капака, ще видите познатата от по-големите модели М3 и М4 карбонова „разпънка“, осигуряваща по-висока устойчивост на усукване за предницата. Отстрани правят впечатление новите ковани 19-цолови алуминиеви джанти и черните М-лога. И четирите ауспухови тръби са решени в черен хром. Хората от Мюнхен дават на „стартовата“ М-ка двигателя от М3/М4. А това означава: 410 „коня“ и 550 Нм са достъпни в М2 – т.е. с 40 „коня“ повече, отколкото при предшественика. Така моторизирано, М2 се радва на ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,2 сек (с шестстепенна механична скоростна кутия – 4,4 сек) и на максимална скорост 250 км/ч (ел.ограничена, с M Driver´s пакет – 280 км/ч). За момента няма цени – но ние очакваме, че М2 Competition ще струва минимум 140 000 лв. Благодарение на филтър за твърди частици машината ще отговаря на новите строги изисквания за вредните емисии. Стартът на продажбите ще бъде даден към края на лятото на 2018.

Интериорът на M2 Competition ни е познат в голяма степен от фейслифта на М2 – разликите са в детайлите. Редовият „шестак“ се събужда с помощта на червен бутон от кокпита. Посредством бутоните от волана с надписи М1 и М2 се контролират настройките за окачването, кормилното управление, амортисьорите и двигателя. До момента тези „Shortcuts” бяха запазени само за други „М-ки“. Нови за М2 са и типичните за М бутони за директен избор до скоростния лост. Те заменят досегашния „превключвател за режимите на шофиране“ и трябва да позволяват диференцирана конфигурация на кормилното управление и на окачването. Иначе за интериора клиентите могат да поръчат опционалните спортни М седалки – които предлагат прекрасна странична опора, както нашият първи тест установи. В избрания контрастен цвят на шевовете (син или оранжев) са решени и отворите за вентилация. Типичните за BMW ивици в три цвята откриваме при коланите. Качеството на изработка в кокпита е безупречно – като най-вече впечатление правят карбоновите декоративни елементи.

Пуританите ще се радват, тъй като най-достъпната М-ка серийно идва с 6-степенна ръчна скоростна кутия (с функция за междинна газ!), опционално може да бъде поръчана и 7-степенна с два съединителя. Адаптивните LED-фарове са стандартно оборудване, а за адекватното отрицателно ускорение се грижат (опционално) М спортни спирачки с по-големи спирачни дискове (400 мм отпред и 380 мм отзад) и сиви спирачни апарати. 19-цоловите джанти напомнят на Competition-версиите при други модели, но са разработени специално за М2. Джантите са достъпни в два цвята – с гланцирана или с черна повърхност. С лансирането на M2 Competition са пуснати и два нови цвята – Sunset Orange metalliс и Hockenheim Silver metallic (ексклузивно за М2 Competition). В зависимост от ъгъла, цветът се променя. В студиото за снимките ефектът беше видим веднага – а как ще изглежда на дневна светлина колата, ще разберем тепърва.

Технически данни

BMW M2 Competition ● Двигател: 3-литров M TwinPower Turbo редови 6-цилиндров ● Работен обем: 2979 куб.см ● Макс. мощност: 302 кВт (410 к.с.) при 5250 – 7000 об/мин ● Макс. въртящ момент: 550 Нм при 2350 – 5200 об/мин ● Разход: 10,0 л/100 км (M DKG: 9,2 л/100 км) ● Ускорение от 0 до 100 км/ч: 4,4 сек (M DKG: 4,2 сек)

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин