AUTO BILD България / Докоснахме се до Jaguar-а, конкурент на Tesla

Докоснахме се до Jaguar-а, конкурент на Tesla

Първият електромобил на Jaguar разполага с 400 к.с. и 700 Нм. AUTO BILD вече успя да се повози в SUV-a i-Pace


19
дек.
2017

Дизайнът се е получил много успешно: нито един друг актуален модел на Jaguar не е толкова елегантен колкото i-Pace – въпреки маскировката! Преди всичко комбинацията от висока SUV-каросерия и ултракъс преден капак стои изключително добре на електрическия Jag. АUTO BILD успя да се повози в него!

Въпреки сравнително компактните размери (дължина 4,68 м) Jaguar i-Pace предлага наистина много място в купето благодарение на дългото си междуосие от 3 метра, както и за товари. Багажникът e c обем от 530 литра. Отпред също има допълнително отделение за товари, в което обаче влиза само куфарче за документи (38 л). В кокпита на прототипа единствено два големи въртящи се регулатора напомнят за управлението на автомобилите от днес, всички важни функции се избират посредством тъчскрийн. Това обаче ни е познато и от Tesla. Все още не е сигурно дали интериорът на серийния модел ще изглежда по този начин. В прототипа по-голямата част от кокпита беше скрита. Невероятна е гледката от шофьорското място – въпреки късия капак на двигателя обзорът е страхотен. Извивките на предните калници дори напомнят на Porsche 911.

При първия ни досега с колата в близост до техническия център за разработки на Jaguar в i-Pace ни прави впечатление преди всичко ниското ниво на шума. На борда е много тихо, дори и при по-висока скорост. Джеймс Матюс, представителят на Jaguar зад волана, познава маршрута, както и колата – и не я жали! Към момента британците не разкриват конкретни технически данни – но i-Pace се движи като призрак и ускорява като торпедо, ние очакваме спринтът от 0 до 100 км/ч да отнема около 4 секунди. I-Pace стои стабилно на пътя, но въздушното окачване вероятно има нужда от малко по-фина настройка, особено когато джантите са 23-цолови.

Електрическото задвижване се състои от два електродвигателя (перманентни синхронни) – един на предната и един на задната с по 147 кВт (200 к.с.), а максималният въртящ момент е 700 Нм. 90-киловатчасовата литиево-йонна батерия е разположена в алуминиев корпус в пода и е част от структурата на каросерията. Jaguar използва високотехнологични батерии и обещава пробег от 500 км. Разбира се, тези показатели неслучайно са близки до Tesla. I-Pace ще бъде пуснат на пазара през лятото на 2018 и цените му ще стартират от около 150 000 лева.

Извод

I-Pace прави впечатление на зрял и добре проектиран модел. Дизайнът демонстрира висока класа, размерите са приятни, мястото е достатъчно, а динамичните показатели – впечатляващи. Със своя външен вид и динамика този Jag ще застраши сериозно позициите на Tesla.

Още по темата

Card image cap
Polo номер 6 порасна!

30
авг.
2017

Тествахме 1-литровия 3-цилиндров мотор със 115 к.с.

Card image cap
Затормозен темперамент

7
юни
2016

При Skoda Octavia старият мотор 1.2 TSI се замества от 1-литров трицилиндров двигател с мощност 115 к.с. Достатъчна ли е тази мощност за Octavia или не?

Card image cap

В последния брой:

Архив >