2017
Всичко при Porsche Cayenne е ново! На пръв поглед човек няма да го забележи, но SUV-ът е с изцяло нова конструкция. Той използва платформата MLB – същата като при неговите събратя Audi Q7 и Bentley Bentayga. Миксът от алуминий, карбон и високоякостна стомана трябва да направи Porsche-то по-леко и по-пъргаво. Интериорът, инфотейнмънт системата и асистентите за сигурност са последен писък на техниката. Изненада откриваме в задната част: дебелите „стопове“, които виждате, всъщност са само маскировка: зад тях се крие фина LED-ивица, която се простира по цялата широчина на колата. Тя е част от идентичността на марката, същото както и фаровете. Новият Cayenne е с до 70 кг по-лек от предшественика си и вече разполага с типичните за Porsche по-дебели гуми отзад. Официалната премиера на модела ще бъде в края на август, а през септември той ще бъде една от звездите на изложението във Франкфурт. Очаква се базовата версия да стартира от около 140 000 лева.
Кокпит като при Panamera
Новост при Cayenne e футуристичният кокпит, който се отличава с ясни хоризонтални линии и щедро „остъклена“ централна конзола, Както и при Panamera, и тук Porsche поставя тъчскрийн за контрол на инфотейнмънт системата и за климатичната система. Предавките могат да се сменят посредством селектора на централната конзола или с „пера“ на 3-лъчевия волан. Когато бъде поръчан пакетът Sport Chrono, както и досега клиентите ще получават кръгъл хронометър, който излиза от горната част на арматурното табло.
Хубаво е, че пропорциите на бъдещия Porsche Cayenne са променени съвсем фино: и така с нашата колона от прототипи ние се носим почти инкогнито. Капак на двигателя, въздухозаборници, прозорци – всичко това изглежда почти като при актуалния модел. Ето защо човек трябва да погледне по-внимателно, за да забележи, че тук нещо е по-различно. Технически обаче „скокът“ към третото поколение на Cayenne е значително по-голям, отколкото между първата и втората генерация (от 2010). Тогава най-вече правеше впечатление раздатъчната кутия, с която първият Cayenne наистина ставаше за сериозен офроуд. Платформата обаче остана същата. Сега Porsche предприема стъпката към архитектурата MLB Evo, създадена от Audi. Въпросната платформа се предлага в две дължини – при Cayenne ще бъде използвана по-късата.
За пасажера до водача в прототипа това значи едно: динамика при шофиране, която скрива в малкия си джоб всичко, което до момента сме виждали в SUV-сегмента. Cayеnne следва заданията на водача с невероятна прецизност, двигателите ускоряват зверски добре, а каросерията сякаш изобщо не се наклонява в завоите. V6-двигателите звучат копринено нежно, а V8 ръмжи сърдито. Дори и на дясната седалка човек бързо разбира, че никой друг SUV не е толкова спортен и пъргав.
Мотори с до 550 к.с.
Когато през есента новият Cayenne с вътрешнозаводско означение Е3 бъде лансиран на пазара, той ще бъде предлаган с три бензинови агрегата: 3-литров V6 Тurbo (340 к.с.), 2,9-литров V6 Biturbo (440 к.с.) за Cayenne S и 4-литров V8 Biturbo с 550 к.с. за Cayenne Turbo. На по-късен етап ще има и Plug-in хибрид – първоначално с V6 Biturbo, а по-късно и с V8. При него системната мощност ще бъде около 700 к.с. Ако клиентите правят запитвания, Porsche ще пусне и икономични дизели с голям въртящ момент. Трансмисията остава същата – 8-степенна автоматична на ZF.