Докоснахме се до новата Skoda Octavia RS


14
сеп.
2020

След Golf GTE и Cupra Leon, Skoda представя третия компактен спортен модел от концерна VW с Plug-in хибридно задвижване. Популярният спортист за всекидневието обаче ще бъде предлаган също в дизелова и бензинова версия на малко по-късен етап. Пускането на пазара трябва да бъде през есента на 2020 г.

Черни акценти по каросерията

В сравнение с обикновената Octavia, и новата RS ще има и специфични елемента по каросерията. Предната броня с т.нар. Aero Flaps изглежда малко по-агресивно и има сплитер в черен гланц. Радиаторната решетка на спотната Octavia също е почерняла и носи новото RS лого на Skoda. Топмоделът вече има специални LED фарове за мъгла и черни 18-цолови алуминиеви джанти. Срещу доплащане се предлагат и 19-цолови модели. Отстрани се открояват черните рамки на прозорците. В задната част комбито разполага със спойлер на покрива, боядисан в черно надпис Skoda и задна броня с вграден дифузьор, специфична RS светлоотразителна лента и две ауспухови бленди. Тази отдясно е само за шоуто, но в лявата са разположени две по-тънки изпускателни тръби. Седанът има отличителен спойлер на капака на багажника.

Арматурното табло е облечено в алкантара и е „гарнирано“ с карбонови декорации.

Спортни седалки в интериора

В интериора чехите надграждат компактния си модел със спортни акценти. Двулъчевият волан от стандартната Octavia не е предлаган тук. Водачът запазва контрола върху Skoda с помощта на спортен волан с три спици. Той е облечен в перфорирана кожа и ляга удобно в ръцете. Дисплеите в Octavia имат специални екранни режими и уникална за RS графика за приветствие. Таблото е обшито с алкантара и е комбинирано с карбонови декорации. Можете да се разположите удобно на стандартните за версията спортни седалки с текстилна тапицерия и бродирано на облегалката лого RS. Те са удобни, но материята, от която са направени, не създава приятно усещане – би следвало тя да бъде по-качествена. По желание спортните седалки в RS могат да бъдат заменени с ергономични – за по-комфортни пътувания на дълги разстояния.

Plug-in хибридът ще използва окачването на стандартната Octavia, дизеловите и бензиновите версии ще могат да разчитат на по-ниско.

Skoda ще предлага Octavia RS iV във версия Plug-in хибрид. Както при събратята VW Golf GTE и Cupra Leon e-Hybrid от концерна Volkswagen, и тук работи 1,4-литров четирицилиндров бензинов агрегат и електрически мотор с мощност 115 к.с., които осигуряват системна мощност до 245 к.с. Въртящият момент е 400 Нм. Изцяло електрическият пробег трябва да бъде около 55 километра. Феновете на конвенционалните задвижвания ще могат да поръчат и конвенционална версия на бензин или дизел. Бензиновият мотор също генерира 245 к.с. и вече е на разположение. Дизелът ще бъде същият като в Golf GTD и ще генерира 200 к.с. При Plug-in хибридa окачването ще бъде като стандартната Octavia, а RS-ките само на бензин или само на дизел ще използват по-ниско с 15 мм окачване.

Oтзад Octavia RS Combi е получила боядисан в цвета на купето спойлер за покрива.

До момента все още не сме успели да покараме Octavia RS, имахме възможността единствено да седнем на мястото до водача в изпълнение с 245 к.с. от 2-литров турбобензинов мотор, който ускоряваше машината за 6,7 сек от 0 до 100 км/ч. На трасе с много завои в близост до Млада Болеслав автомобилът демонстрира стабилност, комбинирана с достатъчен комфорт – въпреки че тестовата кола беше оборудвана с опционалните 19-цолови джанти, но не и с адаптивно окачване. Смяната на предавките на DSG-кутията ставаше светкавично бързо, а „перата“ на волана гарантират, че няма да се налага да вдигате ръцете си от него, ако искате да сменяте скоростите ръчно. По отношение на звука машината не ни впечатли особено – но от Skoda обещават, че серийната модификация ще звучи по-приятно благодарение на звуков генератор.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ SKODA OCTAVIA

Още по темата