AUTO BILD България / Докоснахме се до малкия SUV на Jaguar

Докоснахме се до малкия SUV на Jaguar

Новият стартов SUV на Jaguar се казва Е-Pace и развива до 300 к.с.! Особено при инфотейнмънт системите с този модел британците наваксват сериозно, a АUTO BILD вече успя да се срещне с умаления F-Pace


14
юли
2017

C E-Pace Jaguar лансира нов компактен SUV, позициониран под F-Pace. По отношение на дизайна за образец е ползван F-Typе: типичните за Jaguar радиаторна решетка, къси надвеси на каросерията и мощни „хълбоци“ са взети директно от спортната линия на производителя. Когато гледате профила, най-вече заради оформлението на страничните прозорци, веднага ще откриете приликите с F-Pace. Серийно E-Pace идва с инфотейнмънт системата Touch Pro, с LED-фарове, камера за заден ход и помощници като асистенти за аварийно спиране и за следене на лентата, както и за предупреждение при умора. Срещу доплащане за първия си компактен SUV Jaguar предлага голям списък от екстри. Той започва с адаптивни амортисьори, минава през система за мъртвия ъгъл и стрига до допълнителен дисплей за водача. Oт оборудване SE матричните LED-светлини са серийни. Дневните светлини са същевременно и мигачи, които „прибягват“ в съответната посока. Компактният SUV винаги идва с новата инфотейнмънт система с тъчскрийн. Тя поддържа гласово и жестово управление. Серийни са също 12-волтовите изводи за зареждане, 5-те USB-изхода и 4G Hotspot. Навигационната система може автоматично да изпраща SMS-и или мейли на определени контакти, щом пристигнете на определена дестинация. Посредством смартфона можете да се свързвате с автомобила от разстояние и да управлявате функции като климатизация или пък да проверите за колко километра е оставащото в резервоара гориво.

В ценовата листа откриваме два бензинови и три дизелови двигателя – всички с обем 2 л и турбо, развиващи от 150 до 300 к.с. Стартът на продажбите е насрочен за началото на 2018, а в Германия най-евтината версия ще струва 34 500 евро (ок.69 000 лв.) – така се оказва, че SUV-ът на Jaguar ще бъде по-скъп от конкурентите Audi Q3 и BMW X1.

AUTO BILD вече успя да седне в E-Pace! Първото ни впечатление: действително от Jaguar са успяли да постигнат просторен интериор в комбинация с компактната платформа. Дори отзад 2-метрови пасажери ще пътуват съвсем спокойно. Особено приятно е качването в колата, която е доста по-висока от стандартните модели в компактния клас, но и по-ниска от офроудърите. Единствено пространството над главите е малко ограничено – най-вече при изпълненията със стъклен покрив. Багажникът е с обем 557 л, при сгъната задна седалка ще разполагате дори с над 1200 л. Не само мястото обаче е впечатляващо. Явно в Jaguar са си взели поука след критиките към XE и XF – и са използвали по-качествени материали в кокпита. Самият той е ориентиран към водача и силно напомня на F-Type. Клиентите винаги ще разполагат с 10-инчов дисплей на борда, срещу доплащане – с 12,3“. Естествено, E-Pace е аlways on, предлага супербърз LTE-хотспот и връзка на максимум 8 устройства.

По отношение на асистиращите системи Е-Pace още серийно е много добре оборудван: със система за автоматично спиране и разпознаване на пешеходци, следене на лентата, разпознаване на пътни знаци и др. При паркирането на 4,4-метровия SUV ще ви помагат парктроник и камера за заден ход. Шофьорът може да избира между четири режима на шофиране, управляващи двигателя, кормилното управление, окачването (по желание – адаптивно) и автоматичната трансмисия.

Новият Head-up-дисплей може да представя по-обширна информация от старата система, използвана при F-Pace например. На графиките с висока резолюция се представят скорост, указания от навигацията, предавката и ограничението на скоростта. За шофьора може да бъде поръчан като екстра 12,3-инчов дисплей, а в списъка с опции намираме и електрически капак на багажника с жестово управление, както и познатия от F-Pace и XF Sportbrake Аctive Key. Тегличът може да се изкарва от тъчскрийна или посредством бутон в багажника.

E-Pace се предлага само „турбинирани“ 2-литрови 4-цилиндрови двигатели – три дизелови и два бензинови. Първите се предлагат със 150, 180 и 240 „коня“. Топмоторизацията е бензинова с 300 „коня“, 400 Нм и електронно ограничена на 243 км/ч максимална скорост. Вторият бензинов агрегат с 249 к.с. и 365 Нм е една идея по-маломощен. Почти всички версии на E-Pace са 4х4 с изключение на базовата модификация с предно и двете най-мощни изпълнения. При тях Jaguar предлага за първи път системата Active Driveline или „Hang-on“ 4х4, при която в зависимост от ситуацията въртящ момент се предава към предната или задната ос, но стандартно колата се движи на предно. Само за по-слабите модификации се предлага 6-степенна ръчна трансмисия, всички други са 9-степенен автоматик.

Технически данни

Бензинови:

Jaguar E-Pace P250 AWD Трансмисия: 9-степ. автоматична Макс.мощност: 183 кВт (249 к.с.) Макс.въртящ момент: 365 Нм Задвижване: двойно Ускорение 0-100 км/ч: 7,0 сек Разход: 7,7 л/100 км Цена: от 84 700 лв. (по данни за Германия)

Jaguar E-Pace P300 AWD Трансмисия: 9-степ. автоматична Макс.мощност: 221 кВт (300 к.с.) Макс.въртящ момент: 400 Нм Задвижване: двойно Ускорение 0-100 км/ч: 6,4 сек Разход: 8,0 л/100 км Цена: от 105 000 лв. (по данни за Германия)

Дизелови:

Jaguar E-Pace D150 Трансмисия: 6-степ. ръчна Макс.мощност: 110 кВт (150 к.с.) Макс.въртящ момент: 380 Нм Задвижване: предно Разход: 4,7 л/100 км Цена: от 69 000 лв. (по данни за Германия)

Jaguar E-Pace D150 AWD Трансмисия: 6-степ. ръчна Макс.мощност: 110 кВт (150 к.с.) Макс.въртящ момент: 380 Нм Задвижване: двойно Разход: 5,6 л/100 км Цена: от 74 900 лв. (по данни за Германия)

Jaguar E-Pace D180 AWD Трансмисия: 6-степ. ръчна Макс.мощност: 132 кВт (180 к.с.) Макс.въртящ момент: 430 Нм Задвижване: двойно Ускорение 0-100 км/ч: 9,9 сек Разход: 5,2 л/100 км Цена: от 80 000 лв. (по данни за Германия)

Jaguar E-Pace D180 AWD Трансмисия: 9-степ. автоматична Макс.мощност: 132 кВт (180 к.с.) Макс.въртящ момент: 430 Нм Задвижване: двойно Ускорение 0-100 км/ч: 9,3 сек Разход: 5,6 л/100 км Цена: от 84 000 лв. (по данни за Германия)

Jaguar E-Pace D240 AWD Трансмисия: 9-степ. автоматична Макс.мощност: 177 кВт (240 к.с.) Макс.въртящ момент: 500 Нм Задвижване: двойно Ускорение 0-100 км/ч: 7,4 сек Разход: 6,2 л/100 км Цена: от 105 000 лв. (по данни за Германия)

Още по темата

Card image cap
Кои марки автомобили са с най-добро запазване на стойността?

22
мар.
2017

Porsche, Land Rover и Dacia са запазват най-голяма част от стойността си като нови при препродажба

Card image cap

В последния брой:

Архив >