2024
Няма бутала, няма карданен вал, няма масло, няма проблеми с вредните емисии. С простата си конструкция по отношение на задвижването електромоторите би трябвало да превъзхождат колите с двигател с вътрешно горене. Това теоретично предимство обаче не личи в статистиката на TÜV до този момент: след първия технически преглед след две до три години електромобилите не се представят очаквано блестящо. Резултатът е изненадващ, а диапазона между добре и лошо представителите се е голям. Докато например VW e-Golf или Hyundai Kona Elektro се представят много добре, Tesla Model 3 не дава добър резултат: 14,2 процента от автомобилите се провалят заради сериозни проблеми още на първия технически преглед. Типичните проблемни зони на електромобилите са окачването (заради теглото), както и спирачките, чиито накладки почти не се използват (рекуперация).
VW ID.3 – квота на дефектите 5,0 %
Напук на всички трудности в началото VW ID.3 се представя солидно при техническите прегледи. Делът на безпроблемните автомобили е висок и със сигурност е резултат от малките засега средни пробези. Внимание: софтуерните проблеми в инфотейнмънт-системите не влизат в статистиката на техническите прегледи и въпреки различните ъпдейти още не са напълно отстранени.