2024
Няма бутала, няма карданен вал, няма масло, няма проблеми с вредните емисии. С простата си конструкция по отношение на задвижването електромоторите би трябвало да превъзхождат колите с двигател с вътрешно горене. Това теоретично предимство обаче не личи в статистиката на TÜV до този момент: след първия технически преглед след две до три години електромобилите не се представят очаквано блестящо. Резултатът е изненадващ, а диапазона между добре и лошо представителите се е голям. Докато например VW e-Golf или Hyundai Kona Elektro се представят много добре, Tesla Model 3 не дава добър резултат: 14,2 процента от автомобилите се провалят заради сериозни проблеми още на първия технически преглед. Типичните проблемни зони на електромобилите са окачването (заради теглото), както и спирачките, чиито накладки почти не се използват (рекуперация).
MINI COOPER SE – квота на дефектите 4,4 %
Всичко е в рамките на нормалното: четири години след пазарния си старт Mini Cooper SE досега не си е позволил сериозни слабости по време на техническите прегледи при TÜV. Най-изгодните автомобили се предлагат на половината от цената на новите. Ако флиртувате от дълго време с малкия симпатичен електромобил, най-вероятно ще получите употребяван екземпляр, който е в добро техническо състояние.