2024
Няма бутала, няма карданен вал, няма масло, няма проблеми с вредните емисии. С простата си конструкция по отношение на задвижването електромоторите би трябвало да превъзхождат колите с двигател с вътрешно горене. Това теоретично предимство обаче не личи в статистиката на TÜV до този момент: след първия технически преглед след две до три години електромобилите не се представят очаквано блестящо. Резултатът е изненадващ, а диапазона между добре и лошо представителите се е голям. Докато например VW e-Golf или Hyundai Kona Elektro се представят много добре, Tesla Model 3 не дава добър резултат: 14,2 процента от автомобилите се провалят заради сериозни проблеми още на първия технически преглед. Типичните проблемни зони на електромобилите са окачването (заради теглото), както и спирачките, чиито накладки почти не се използват (рекуперация).
HYUNDAI KONA ELEKTRO – квота на дефектите 4,0 %
С оглед на малката възраст на Kona Elektro бихме могли да кажем, че тук няма основания за притеснение при първия технически преглед. Типично за един електромобил, най-честите проблеми са свързани със спирачните дискове, тъй като рекуперацията освобождава спирачките от задължението им и с течение на времето по дисковете се появява ръжда. Клиентите на употребявани автомобили трябва да обърнат специално внимание на късите светлини и на мигачите.