2025
Jeep действа различно: след електрическата версия Avenger се появява също и с двигател с вътрешно горене
Един момент, сигурно сега ще кажете. И действително това, което се случва, е необичайно. Автомобил, който досега се е движел само на ток, получава в допълнение двигател с вътрешно горене? Как се развиха нещата?
През октомври 2022 г. Jeep представи Avenger: като най-малкия електрически Jeep с предно задвижване. Изключение от изцяло електрическото задвижване се предлагаше само в три държави от Европейския съюз: Испания, Италия и Полша (причината е в инфраструктурата). Сега производителят пуска и два варианта без зареждане от контакта и в България. От една страна, това е само двигател с вътрешно горене, 1,2-литров 3-цилиндров турбомотор със 100 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. От друга – и новоразработеният e-Hybrid, който тествахме. Jeep обосновава стъпката с отпадане на субсидиите за електромобили в държави като Германия. А също и поради факта, че и преди това се осъществяват многобройни експорти от гореспоменатите страни на ЕС в други държави, членки на Европейския съюз. Тоест, производителят се вслушва в желанията на пазара.

На пътя новият e-Hybrid ни се представя като по-скоро сдържано, но ефективно електрифициран. Двигателят с вътрешно горене е подпомаган от стартер-генератор с ремъчно задвижване и 29 к.с., който работи с 48-волтова мрежа и може сам да задвижва Avenger. Jeep говори за около един километър със скорост до 30 км/ч. При лек наклон ние успяхме да изминем дори над един километър с темпо 50 км/ч. Двете задвижвания са свързани с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. При все че трябва да споменем още някои неща за двигателя с вътрешно горене.

В случая той разполага със 100 к.с., но само при хибрида е с нова турбина с променлива геометрия, също и с променливо газорапределение, което позволява при частично натоварване агрегатът да работи по цикъла на Милър. Тогава при такта на сгъстяване всмукателният клапан остава отворен за кратко, като от цилиндъра може да излезе малко въздух, а степента на сгъстяване бива намалена. Загубената тяга се компенсира от електромотора. По време на работа впечатление прави спокойният ход на двигателя, а благодарение на електрическото подпомагане често превключването на по-ниска предавка е излишно. Темпо 100 се достига след 10,9 секунди, а максималната скорост е 184 км/ч.

Пести ли наистина новият модел? С варианта с двигател с вътрешно горене и с e-Hybrid-а изминахме абсолютно една и съща импровизирана отсечка за разхода. Градско и междуградско, по 30 километра. Накрая с двигателя с вътрешно горене разходът беше 7,0 л/100 км, а с e-Hybrid – 6,3 л.
При все че в тази цена все пак е включена и автоматичната трансмисия с два съединителя. Иначе човек би могъл да каже, че ако си купи автоматична предавателна кутия, получава безплатно и хибридно задвижване. Така или иначе с новите задвижвания Avenger става по-евтин. Положителното: всяко отделно задвижване може да се комбинира с всяко от трите нива на оборудване Longitude, Altitude и Summit. Докато електрическата версия стартира от 71 975 лв., вариантът само на двигател с вътрешно горене започва от 48 225 лв.

ИЗВОД
Малко е изненадващо това късно прозрение на Jeep: в класа на Avenger двигателят с вътрешно горене е съвсем резонен. Новият хибрид е хармоничен, пести на изгодна цена и повишава комфорта на возене.
Tехнически данни: Jeep Avenger e-Hybrid
Двигател 3 цилиндъра, турбо, отпред напречно + ел. двигател Работен обем 1199 см3 Мощност 74 кВт (100 к.с.) Макс. въртящ момент 205 Нм при 1750 об./мин Задвижване предно/6-степ. с два съединителя Д/Ш/В 4084/1981/1536 мм Тегло (празен) 1288 кг Багажник 380–1277 л 0–100 км/ч 10,9 сек Макс. скорост 184 км/ч Разход 4,9 л А95Н/100 км Емисии CO2 111 г/км Цена от 53 815 лв.