Добър ли е като употребяван най-малкият SUV на Mercedes?

2103
2024

С GLA през 2013 г. в шоурумите на Mercedes за пръв път се появи компактен SUV от Щутгарт. На външен вид приликата с третото поколение на A-клас е видима. В техническо отношение по-дългият с 13 см SUV също дели най-съществените си белези с компактния модел – официално идентичните части са 70 процента. Нашият тестови модел е от пуснатия през 2017 г. и валиден до 2020 г. фейслифт. Черният GLA 200 d с пакет Style и 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя е добре оборудван за всекидневието. Първата му регистрация е през ноември 2018 г. в Белгия. Тогавашната му цена е била 91 000 лв. Тази сума не е включвала пълно оборудване, но все пак очакваното от един Mercedes ниво.

Спортно-шикозен дизайн на кокпита, лостът на автоматичната трансмисия е зад волана. Убедително впечатление от качеството

Освен LED фарове със светлинен асистент това означава още няколко доплащащи се екстри: система за безключов достъп, електромеханично задвижван заден капак, малко поостаряла от днешна гледна точка инфотейнмънт система с 8-инчов монитор и навигационна система Garmin, както и много добре функционираща камера за заден ход. Освен това на борда разполагате с автоматична климатична инсталация, отопление на седалките и сгъваем теглич (750 кг прикачен товар без спирачки, 1500 кг със спирачки). Асистентите са дефицити – тук първият собственик не е избрал почти нищо.

Въпреки по-високата си каросерия GLA е приятно динамичен

След пробег от 117 680 км сега този GLA се предлага от Autohus в Бокел до Бремен за 41 000 лв. Бурното минало на автомобила си личи в предницата: предният капак и калниците имат следи от удари с камъчета, а предната броня има следи от удари при паркиране вляво и вдясно. А бордовият компютър предупреждава за спешна нужда от сервизна инспекция. Затова пък вътрешното пространство е значително по-безупречно – с изключение на малки драскотини в областта на пространството за краката и вдлъбнатини по праговете. Тапицериите на седалките от изкуствена кожа и плат са без драскотини и петна, а удобството при седене е на прилично ниво – най-вече заради допълнителната повърхност за бедрата и опората за гръбначния стълб – даже и за пасажери с ръст от 1,90 метра.

Предимство при багажника спрямо A-клас. От 421 до 1235 л са наистина прилични, мокетите са благородни. Опционален електрически капак

Отзад ще седите комфортно и ще чувствате значително повече простор, отколкото в A-клас дори и при ръст от 1,80 м. Багажникът също е съвсем приличен за компактния клас с вместимостта си от 421 до 1235 л, като сгъваемата предна дясна седалка се доплаща. По време на тестовото ни шофиране не чухме нито тракане, нито скърцане, окачването изглежда във форма. Няма причина за безпокойство и след проверката на дъното на автомобила – корозията и течовете на масло не са проблем.

w OM 651-турбодизелов двигател с работен обем от 2,1 л. Mercedes монтира двигателя в редица модели

Разполагащият със 136 к.с. дизелов двигател с Euro 6, филтър за твърди частици и катализатор на азотните оксиди, се отличава с разход на гориво доста под 6 л/100 км и предоставения рано на разположение максимален въртящ момент от 300 нютонметра. Едва след пробег от 200 000 км трябва да очаквате дефекти на инжекторите, както и разтегнати ангренажни вериги. Така в комбинация с радващо издръжливата 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя GLA е достатъчно пъргав. По-големите бензинови и дизелови GLA 220 и 250 си вършат работата още по-уверено, но и струват повече като употребявани.

s В сравнение с A-клас позицията на седене е по-висока с 6 см, като това прави качването по-комфортно

Повечето потенциални клиенти на GLA трябва да се запитат, дали версията с двойно задвижване 4Matic е смислена инвестиция. В GLA 4Matic владее променливото разпределение на въртящия момент между двете оси и позволява тегленето на прикачен товар до 1800 км. Като офроуд вариант моделът разполага с 21,5 градуса ъгъл на атака отзад и с 13,3 градуса ъгъл на рампата. Само за платежоспособни клиенти и със спортни гуми ZR, но не и за извън пътя са употребяваните, струващи поне 56 000 лв. и разполагащи с най-малко 360 к.с. AMG модели GLA 45. Те искат типично за един пърформънс модел високи разходи за поддръжка, но са подходящи като спортни автомобили. Доброто качество на изработка и добрите всестранни качества са в съответствие с имиджа на марката и превръщат GLA в препоръчителен за покупка. Като GLA 200 d моделът е пестелив, много издръжлив и сдържано луксозен.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин