Добър и изгоден: тест на употребяван Hyundai i40 Kombi

1510
2022

Като нов Hyundai i40 cw се считаше за свежо попълнение. Не трябва да бъде подценяван и като употребяван. Един тест на AUTO BILD.

Размерът не е въпрос на пари. Добър пример за това е Hyundai i40 cw. Представителният „кореец” е от средния клас и като нов беше изгодна алтернатива на Passat или Superb, без да с налага клиентите да правят големи отстъпки по отношение на качеството. С цена като нов от 54.500 лв. комбито бе сред най-евтините на пазара.

86.297 километра по-късно Autohus в Бокел до Бремен искат 26.500 лв. Бързаме да кажем: фетишистите на тема оборудване няма да останат дфоволни от тествания от нас 1.7 CRDi Classic. Времената на пълното оборудване при корейците приключиха за Hyundai преди около пет години.

Базовото оборудване не предлага нищо повече, освен CD-аудиосистема с Bluetooth, мултифункционален волан, среден подлакътник и автоматична климатична инсталация. Навигация, алуминиеви джанти, седалки с кожена тапицерия и (често дефектните при i40) сензори за паркиране се предлагат в по-високите нива на оборудване.

Употребяван Hyundai i40 cw: 5 години гаранция без ограничение на пробега

При асистиращите системи за водача другите също предлагаха повече:  асистент за запазване на пътната лента, за разпознаване на пътни знаци, за аварийно спиране, за предупреждение от сблъсък и камера за заден ход бяха част от различни пакети за получилия между 2015 и 2018 два фейслифта i40. 

Затова пък серийни са класическите качества за издръжливост: освен доброто качество на изработка и устойчиви материали се предлага и петгодишна гаранция без ограничение на пробега. През 2017 е било нещо образцово и все още е.

На външен вид i40, въпреки инспирираната от Audi хексагонова решетка, изглежда малко поостарял. Нищо чудно: разработеният в Рюселсхайм и произведен в Южна Корея модел е от 2011 г. В този момент моделите на Hyundai не бяха с толкова модерна концепция, както сега. Въпреки това, когато става дума за вътрешни добродетели, i40 няма от какво да се притеснява. Семействата определено ще са доволни от щедрото място в автомобила.

На все още стегнато тапицираните седалки, както и отзад хора с ръст до 1,95 метра ще се чувстват доста удобно. Багажното отделение ще направи щастливи притежателите на бебешки колички – зад широко отварящия се заден капак могат да се поберат между 553 и 1715 литра багаж.

Дизеловият двигател със 116 к.с. е икономичен и достатъчно мощен

Какво да кажем за икономичния 1,7-литров, отговарящ на Euro 6 турбодизелов агрегат с впръскване Common-Rail и със 116 к.с.? Притежаващият максимален въртящ момент от 280 нютонметра и комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия, добре шумоизолиран мотор притежава достатъчна мощност и не се затруднява с 1,6-тонния модел.

Все пак от скорост 160 км/ч i40 става муден и доста шумен. Подобна е и ситуацията с бензиновия агрегат GDI със 135 к.с. Малко по-пъргави са разполагащият със 141 к.с. 1,7-литров CRDi дизелов мотор и бензиновият 2.0 GDI със 165 к.с.

Пуснатият през октомври 2018 г.1.6-CRDi дизелов агрегат отговаря на норма за вредни емисии Euro 6d-Temp и разполага с SCR- и NOx-катализатори. Освен 6-степенната механична скоростна кутия се предлага 7-степенна автоматична с два съединителя. Парадната дисциплина на i40 е спокойното пътуване на дълги разстояния.

ИЗВОД

Дори след изтичане на петгодишната гаранция i40 не е рискована покупка. Ако външният вид ви допада, ще получите солидно качество на съвсем прилични цени за употребяван автомобил.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв